تا زمان فرارسیدن عید نوروز، در شهرداری تعطیلی وجود ندارد

هورنیوز – رضا امینی دیروز دوشنبه نهم اسفندماه در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهواز، اظهار کرد: ما بر اساس وظیفه و تکلیف قانونی خود تحت عنوان مدیریت شهری برای توسعه شهر جمع شده‌ایم، قطعاً کسانی که همراه این تیم باشند در حلقه مدیریت شهری باقی می‌مانند در غیر این صورت تغییرات قطعی خواهند بود.

 

وی افزود: علت تغییرات، محدودیت فرصت ما است زیرا زمانی برای آزمون و خطا نداریم، این نکته را هم باید در نظر بگیریم که همه بر اساس اعتقادات خود با حداکثر توان در راستای توسعه شهر تلاش می‌کنند.

 

شهردار اهواز با بیان اینکه موفقیت در مدیریت شهری در تعارض با منافع برخی افراد است و همین امر سبب ایجاد برخی از حاشیه‌ها شده است، تصریح کرد: اگر شهرداری تاکنون سعی کرده است در مسیر درست حرکت کند و زیر بار برخی موضوعات نرفته است، در صدد تحکیم بسترها و زیرساخت‌های کانونی برای مدیریت شهری بوده است؛ برخی رفتارها و برخوردها نشان از حرکت صحیح مدیریت شهری دارد.

 

وی ادامه داد: در اهواز به علت انباشت مشکلات همه موارد دارای اولویت است و باید با تأمل و تمرکز مواردی که اولویت ندارد را شناسایی کنیم، زیرا ضرورت‌ها به وسیله مردم، رسانه‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر شناسایی و اعلام می‌شود و ما توان خود را با یک برنامه منظم صرف رفع دغدغه‌های ضروری می‌کنیم.

 

امینی گفت: برنامه‌ریزی‌ها به دو بخش زیر ساختی و شرایط عادی تقسیم می‌شود که باید به هر دو بخش توجه داشته باشیم، البته شهرداری در رفع دغدغه‌های شهروندان و شهر تنها است و به جای اینکه بخش‌های مختلف حاکمیتی به شهر و وضعیت زندگی مردم کمک کنند، به تکالیف خود عمل نمی‌کنند.

 

وی با اشاره به کیفیت نامناسب آسفالت، اضافه کرد: حفاری‌ها باید به وسیله کاترهای اصولی انجام شود تا زیرسازی و آسفالت مناسب به طور مطلوب انجام شود، این در حالی است که انواع لکه‌های ناهمگون و نامنظم وجود دارد و به محض کوچک‌ترین غفلت پیمانکار به سرعت کار خود را به گونه‌ای که سزاوار شهر نباشد، انجام می‌دهد.

 

شهردار اهواز تاکید کرد: تا زمان فرارسیدن عید نوروز، در شهرداری تعطیلی وجود ندارد و باید در همه ایام هفته به صورت شبانه‌روزی فعالیت داشته باشیم، شهرداران و مدیران اجازه ندارند راه ارتباطی خود را قطع کنند، باید همواره در دسترس باشند، زیرا کمترین تعلل موجب ناراحتی شهروندان می‌شود.

 

وی تصریح کرد: اهواز دارای ۲۰ هزار هکتار محدوده شهری است که حدود سه هزار هکتار آن معابر شهری است و اگر بخواهیم بدون زیرسازی، ۵۰ درصد آن را آسفالت کنیم، نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

 

امینی ادامه داد: از آنجایی که اکثریت معابر اهواز نیازمند آسفالت است، شهرداری به تنهایی قادر به انجام آن نیست و نیازمند حضور و همراهی سایر دستگاه‌ها است.

 

وی تاکید کرد: هرکدام از ما به عنوان مدیر وظایفی بر عهده داریم و باید به صورت جهادی عمل کنیم و فعالیت‌های خود را افزایش دهیم تا مشکلات شهر کاهش یابد، اما این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که هرکسی تکلیف شهروندی و اداری دارد و اگر چه در قانون چنین تکالیفی لحاظ نشده باشد، برای بهتر شدن شرایط شهر باید همه با هم تلاش کنیم.

 

امینی با اشاره به اینکه سال‌ها مسئله آب‌های سطحی اهواز تیتر رسانه‌های معاند بوده توضیح داد: آب گرفتی معابر اهواز سالیان گذشته مورد انتقاد رسانه‌های محلی و همچنین رسانه ملی بوده است، از سال گذشته پروژه دفع آب‌های سطحی اهواز آغاز و امسال نیز با طرح ضربتی اتفاقات خوبی رخ داد به گونه‌ای که کمترین مشکل برای شهروندان ایجاد شد اما بازخورد مثبت این کار کمتر در رسانه‌ها دیده شد.

 

وی با اشاره به اینکه در مصاحبه‌ها تنها حقایق را بیان کرده است افزود، امروز برای توسعه شهر نیازمند انسجام، وحدت، همدلی، مشارکت عمومی و همراه کردن مردم هستیم تا با کمترین خدمت بیشترین رضایت‌مندی ایجاد شود، تاکنون کارهای زیربنایی خوبی انجام شده اما ممکن است در حال حاضر خروجی قابل مشاهده‌ای نداشته باشند به گونه‌ای که گلایه شهروندان به حق است اما این امر نباید ما را از میدان به در کند.

 

شهردار اهواز تصریح کرد: پاکی و صداقت در تیم مدیریت شهری و اعضای شورای شهر، همه دغدغه مندان و رسانه‌ها وجود دارد و این همیت باید به دیگران تسری پیدا کند و مشکلات رفع شوند.

 

وی توضیح داد: برنامه مدیریت و توسعه شهری اهواز تدوین و بر اساس آن اولویت‌ها مشخص و تعداد پروژه‌ها تعیین شده است و سعی بر آن شده که منابع مالی آنها پیش بینی شود.

 

امینی خاطرنشان کرد: از حضور و ارائه برنامه توسط شهروندان استقبال می‌کنیم با جان و دل شنونده انتقادها هستیم اما به هیچ وجه توهین به مدیریت شهری قابل قبول نیست.

https://hoorkhabar.ir/702723کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.