بیش از سه هزار فروند شناور غیرمجاز در مناطق ساحلی خوزستان فعالیت دارند

هورنیوز – فتح‌الله ابوعلی اظهار کرد: فعالیت شناور‌های غیرمجاز و فاقد پروانه صید، آسیب‌های زیادی به ذخایر آبزیان صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس وارد کرده است.

 

وی گفت: تنها یک هزار و ۷۰۰ فروند شناور و قایق صیادی مجاز در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس فعال هستند.

 

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به اینکه ذخایر و منابع آبزیان در شمال غرب خلیج فارس گنجایش این شناور‌های صیادی را ندارد افزود: تنها راه حفاظت از ذخایر آبزیان دریایی، محدود کردن فعالیت شناور‌های غیرمجاز است.

 

ابوعلی با اشاره به اینکه مالکان شناور‌ها و قایق‌های صیادی فاقد پروانه و غیرمجاز بار‌ها خواستار صدور پروانه صید و قانونمند شدن فعالیت خود شده اند، افزود: ادامه روند صید غیرقانونی، اشتغال صیادان دارای پروانه را با مشکلات زیادی رو‌به‌رو کرده است.

 

وی با اشاره به روند کاهش صید دریایی به علت نادیده گرفتن “دریابس” و صید در زمان تخم ریزی آبزیان در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس افزود: ادامه این روند به نابودی تدریجی ذخایر و منابع آبزیان خلیج فارس منجر خواهد شد.

 

ورود شناور‌های غیر‌مجاز به محدوده صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، صید در زمان ممنوعیت، قاچاق آبزیان به کشور‌های حوزه خلیج فارس، صید به روش ترال و استفاده از وسایل الکترونیکی و سنگینی ناوگان از چالش‌های اساسی صید و صیادی در خوزستان است.

 

معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی با صید و صیادی گره خورده است.

https://hoorkhabar.ir/702349کپی شد!
69