آغاز صلح و پایان نزاع طایفه ای چندین ساله در باغملک

هورنیوز – پنجشنبه ششم آبان پس از ۷ سال نزاع خونین بین دو طایفه محمدی و محمد موسایی که منجر به کشته شدن، قصاص، مجروحیت و آوارگی چند خانوار شد، طی جلسه ای با محوریت سپاه خوزستان و فرماندهی سردار شاهوارپور، محمدباقر الفت معاون قوه قضائیه، طرفین درگیری و اعضای شورای تامین، سادات، امام جمعه رامهرمز و بزرگان ایل ممبینی در قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس(ع) خوزستان انجام که در نهایت موضوع با گذشت خانواده مقتولین و پرداخت دیه و بازگشت هر دو طایفه به روستای پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک ختم بخیر و با عقد قراردادی که به امضای طرفین و اعضای جلسه شده بود لازم الاجرا شد.

 

سردار شاهوار پور در این جلسه عنوان کرد: تلاش برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان ها امری خداپسندانه و مورد رضای الهی است و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب اخروی به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در هر منطقه ای جز با اتحاد، همدلی، امنیت و آرامش میسر نمی شود، اظهار کرد: این منطقه شهدای عزیزی را برای حفظ امنیت و آرامش تقدیم انقلاب کرده است و ما باید راه این شهدا را ادامه دهیم.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه با حضور پرخیر و برکت سادات، بزرگان و امام جمعه محترم و طرفین این کار خداپسندانه انجام شد و بسیار خوشحال هستیم که این سازش و صلح در روستا برقرار شده است.

 

این اقدام خوب و انسانی مردم منطقه و به ویژه مردم شهیدپرور روستای پتک جلالی باید به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی شود.

https://hoorkhabar.ir/699497کپی شد!
206
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.