مدیرعامل چند بُعدی فقط عصبانیتش را به نمایش گذاشت/ مسئولین سفارشی مسبب بحران های امروز استان خوزستان هستند

به گزارش هورنیوز، پس از مشکلاتی که اخیرا در بحث تامین حقآبه تالاب هور العظیم به وجود آمده است سازمان آب و برق خوزستان با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان جمعی از خبرنگاران و عکاسان استان را راهی سدهای کرخه و دز در شمال خوزستان نمود.

 

ماجرا از این قرار بود که چهار اتوبوس شامل عکاسان، خبرنگاران و فعالان زیست محیطی استان صبح جمعه ۱۸ تیرماه از اهواز عازم اندیمشک شدند و پلیس استان نیز آنان را تا سد کرخه مشایعت نمود. لازم به توضیح است برخی از کارشناسان سازمان آب و برق سعی داشتن بیش از ۶۰ نفر از افراد مذکور را در دو اتوبوس جا دهند که پس از مقاومت رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات و برخی خبرنگاران، تعداد وسایل نقیله به سه و با پافشاری به چهار افزایش یافت. همچنین پس از تکمیل این اتوبوس ها به کارشناسان سازمان آب و برق نیز اعلام شد با رانندگان شرط شود که تا پایان سفر با خبرنگاران و… همراهی کنند.

 

پس از ورود این عکاسان و خبرنگاران به محدوده سد علی رغم هماهنگیهای انجام شده با مسئولان سد ولی در بدو ورود هیچیک از مدیران به استقبال آنان نیامد و عملا کسی نبود که توضیحی برای خبرنگاران ارائه دهد. مسئولین سد یک خبرنگار عکاس را برای توضیح به محوطه سد فرستاده بودند که توضیحات ناکافی این شخص موجب اعتراض فعالان محیط زیست شد.

 

پس از تحمل گرمای شدید توسط خبرنگاران و عکاسانی که چند ساعت در زیر آفتاب رها شده بودند تصمیم گرفته شد خبرنگاران و عکاسان به ساختمان اداری سد مراجعه کنند که بعد از مراجعه و هدر رفت وقت بسیار، مدیر عامل سد با حضور در سالن اجتماعات آن مکان در جمع خبرنگاران و… حاضر شد و با عصبانیت و اینکه بنده خودم سیاسی و چند بعدی هستم و…، توضیحاتی را در خصوص وضعیت سد ارائه کرد.

 

باتوجه به اینکه مدیرعامل سد برای خود یک میکروفون بیسمی با کیفیت همراه داشت و بسیار راحت صحبت می کرد، برای خبرنگاران یک میکروفون مشکل دار با نویز بالا انتخاب کرده بود که این موجب می شد صدای خبرنگاران و… به همه حاضرین نرسد و در قسمت های دیگر جلسه میکروفون خاموش و سوال کنندگان برای طرح پرسش مجبور به فریاد زدن هم شدند!

 

جلسه به اینصورت ترتیب داده شد که خبرنگاران سوالات خود را بپرسند و سپس مدیر سد پاسخگو باشد که پس از دومین خبرنگار وی با عصبانیت پشت جایگاه رفت و با این جمله که هرکس بلند شده خبرنگار شده موجب شد تا خبرنگاران جلسه را ترک کنند و پس از آن وی همچنان بر این عصبانیت ادامه داد تا فعالین محیط زیست نیز با او درگیر شده و حتی برخی افراد شاغل در سد کرخه با خشونت افراد حاضر در سالن را به بیرون سالن هدایت کردند.(پرت کردند)

 

خبرنگاران حدود دوساعت پس از جلسه در محوطه سد سرگردان بودند که تصمیم بر این شد به سد دز بروند که پس از رسیدن خبرنگاران به این سد با میزبانی گرم رئوفی نسب مدیرعامل سد دز مواجه شدند. پس از صرف ناهار، جلسه پرسش و پاسخ، خبرنگاران به همراه مسئولین به محوطه سد دز رفتند و پس از آن راهی اهواز شدند.

 

چند نکته

در این سفر هیچ یک از مسئولین سازمان آب و برق حضور نداشتند و طبق معمول از دفترهایشان و منزل به مدیریت امورات مربوط به شغل خود پرداختند. ضمن اینکه دو کارشناس این سازمان که اختیارات هم نداشتند با ماشین خارجی و امکانات مطلوب جلوی کاروان حضور داشتند ولی مسافران این سفر با امکانات نامناسب و کولرهای بعضا نصفه نیمه اتوبوس ها سفر کردند!

 

در پایان سفر هم یکی از اتوبوس ها مسافران را جا گذاشت و دیگران را در محل پلیس راه قدیم اهواز پیاده کرد و سوار اتوبوس پر از مشکل دیگر نمود. باتوجه به اینکه ساعت ۱۱ شب خبرنگاران به محل گیت بوستان رسیدند و تعدادی از آنها بانوان بودند هیچ تدارکی برای جا به جاییشان دیده نشده بود!

 

نکته آخر اینکه اگر مدیری توان پاسخگویی ندارد یا اینکه مشکلات خانوادگی دارد چرا همچنان او را در مسئولیت می گذارید؟ همچنین شایعاتی وجود دارد که محمدرضا یزدانی پور مدیرعامل سد کرخه مورد حمایت شدید فریدون حسنوند نماینده مردم اندیمشک در مجلس است، و از اینکه اینگونه با پرخاشگری با خبرنگاران و… برخورد می کند واهمه ندارد و هیچ مقام مسئول دیگری نمی تواند او را بازخواست کند!

 

به گزارش هورنیوز، استان خوزستان طی سالهای گذشته بارندگی های مناسبی داشت که با عدم مدیریت صحیح از سوی مدیران سازمان آب و برق موجب سیل در فصل بارندگی، در بهار و تابستان کمی آبی و بی آبی را نیز به ارمغان داشته است. مدیران این سازمان بایستی با مدیریت صحیح در بارش های سال گذشته آب را پشت سدها جمع می کردند تا در یک چنین شرایطی استان دچار بحران نشود. البته از مدیرانی که سفارشی و با حمایت برخی نمایندگان بر کرسی مدیریت تکیه می زنند نباید بیش از اینها انتظار داشت. لذا از دیگر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، دادگستری خوزستان، نهادهای امنیتی و نظارتی و… خواهانیم با بررسی نقش مدیران مذکور در بحران امروز این استان نیز وارد شوند و مقصرین احتمالی به مردم معرفی و محاکمه گردند.

نویسنده گزارش: علی بهمن

https://hoorkhabar.ir/696119کپی شد!
215
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.