گفتگوی صریح، بی پرده و شفاف با شاعری شهردار سابق اهواز

به گزارش هورنیوز، گفتگوی موسی شاعری شهردار سابق اهواز در اتاق صدای خوزستان در کلاب هاوس با حاضرین در این اتاق که تعدادشان از شبهای قبل به مراتب بیشتر بود ۳ ساعت به طول انجامید و علیرغم توضیحات شهردار سابق اهواز که به زعم خود شفاف و بی پرده بود، اما بدلیل معرفی نکردن افرادی که بسیار در کار وی دخالت داشتند و مانع از توسعه همه جانبه شهر شدند بعضا گنگ و یا برخی سوالات بی پاسخ ماند.

 

موسی شاعری از همان ابتدای این گفتگو که با موضوعیت گفتگوی صریح، بی پرده و شفاف با شاعری شهردار سابق اهواز مطرح بود، خواستار گفتگوی پرسش و پاسخی از سوی حاضرین در اتاق بود و حاضرین سریعا همین روند را پیش گرفتند.

 

چگونه بعنوان شهردار اهواز انتخاب شدید؟

به یاد دارم یکی از دوستان اعضای شورای شهر و یکی از دوستانم به دفترم آمدند و در رابطه با مسائل مختلف و راهکارهای توسعه شهر صحبت های زیادی انجام دادیم، بعد از یکماه آن عضو شورای شهر به سراغ من آمد و خواست که به شورای شهر بروم و برنامه هایم را برای شهردار شدن ارائه دهم و با رای اکثریت اعضای شورا به عنوان شهردار اهواز انتخاب شدم. اما خوب در این بین حواشی هم وجود داشت، زیرا شرکت کیسون و افراد دیگر و برخی شرکت ها و پیمانکاران شیطنت های فراوانی برای شهردار نشدن من انجام دادند، این در حالی بود که وزارت کشور و کمیسیون عمران مجلس تمامی مدارک ما را مورد بررسی قرار داده بودند و صلاحیت بنده به عنوان شهردار اهواز محرز شده بود و وزیر کشور حکم مرا امضاء کردند. تاکید می کنم پیمانکاران بزرگ و فرااستانی برای شهردار نشدن من تلاش های گسترده ای انجام دادند.

 

چه مسئله ای باعث شد که شما پروژه های مهم و بزرگ استان را به قرارگاه خاتم بدهید؟

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بزرگترین مجموعه فعالیت ها و پروژه های عمرانی کشور می باشد و تجربه های فراوانی در زمینه توسعه شهرها و مهندسی و امکانات فنی بالایی دارد و در تهران و کلانشهرهای دیگر سابقه انجام پروژه های زیادی را دارد، از این رو اتفاق بسیار خوبی بین ما و قرارگاه خاتم رخ داد و با دکتر سعید محمد و سردار شاهوارپور وارد مذاکره شدیم و علیرغم تمامی مشکلاتی که وجود داشت با ورود سردار سلامی فرمانده سپاه و دستور ویژه وی برای حل مشکلات، این قرارگاه وارد اهواز شد و پروژه میدان دانشگاه را که پروژه بزرگی هم می باشد کلنگ زد و با سرعت بسیار بالا و بی نظیری در حال انجام آن بود. کما اینکه پروژه ای که قرارگاه خاتم در میدان دانشگاه در حال انجام آن است سومین طرحی است که مد نظر بود، زیرا طرح های دیگر یا هزینه بردار بودند و یا نمی توانستند گره ترافیکی را برای بلند مدت مرتفع نمایند.

 

چرا هیچ وقت اهواز نمی تواند در زمینه دریافت حق آلایندگی خود از شرکت ها و صنایع موفق باشد و شما در این راستا چه کردید؟

یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه مدیریت شهری حق آلایندگی است که حق قانونی استان و شهر اهواز است که طبق محاسبات سال ۹۵ رقمی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان می بایست به شهرداری های حوزه نفتی در استان خوزستان پرداخت صورت گیرد. از این رو تلاش زیادی انجام دادیم و با آقای شریعتی استاندار سابق با آقای لاریجانی رئیس وقت مجلس جلسه ای برگزار کردیم و نامه ای خطاب به وزیر نفت نوشته شد و با هماهنگی سازمان مالیاتی کشور طی ۲ مرحله حسابهای شرکت نفت و گاز کارون و مارون را بستیم و موفق به برداشت ۱۵۰ میلیارد تومان از حساب این دو شرکت شدیم، اما وزیر نفت در سفری به اهواز که داشت به شدت به قضیه فوق مخالفت کرد و اذعان داشت که بدلیل تحریم و مشکلات مالی و عدم فروش نفت دریافت چنین هزینه های از شرکت نفت نباید انجام شود و علیرغم حکمی که ما داشتیم، سازمان مالیات کشور دیگر اجازه برداشت به ما نداد و گویا توافقاتی بین وزارت نفت و سازمان مالیات انجام شد و دست ما از این مسئله کوتاه ماند.

 

شاعری گفت: متاسفانه نه تنها مجموعه شرکت ملی نفت ایران بلکه اغلب صنایع موجود در اهواز و خوزستان نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی خود بسیار کم لطفی می کنند و میلیاردها تومان بدهکاری به شهرداری بابت عوارض آلایندگی دارند و تکالیف اجتماعی خود را هم به خوبی انجام ندادند و رنج و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کردند. در اصفهان فولاد مبارکه رو بروید ببینید برای عمران شهر چه کارهایی کرده و چند پروژه و پارک و جاده و … افتتاح کرده است، اما در خوزستان ما شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین چه کاری برای مردم کرده اند، توزیع آب معدنی و ماسک و بردن پزشک که تکالیف اجتماعی نیست و نمی تواند نقشی در توسعه شهر داشته باشد. من هیچ عزمی در استان برای دریافت عوارض آلایندگی ندیدم و به جرات می گویم هیچ توجه ای به این حق خوزستانی ها نمی شود و انتظار داریم نمایندگان مجلس با اصلاح قانون دریافت ۱۴٫۵ درصد از ۱ درصد و پیگیری های مستمر حق آلایندگی را به خوزستان و شهرهای نفتی تزریق کنند.

 

چه توضیحی برای مشکلات آب گرفتگی و آبهای سطحی دارید؟

اهواز یکی از شهرهایی است که فاقد سیستم دفع آبهای سطحی است و متاسفانه تنها ۴۰ درصد اهواز دارای شبکه فاضلاب است و به دلیل قدمت بالای این شبکه مدام شاهد ریزش آن در مناطق مختلف اهواز هستیم، اما سیل ۹۸ در خوزستان آن قدر با فشار بالا بود که ۷۵۰ نقطه از اهواز با ریزش رو به رو بود و اهواز را با چالش بزرگی مواجه کرد. از طرفی دیگر از زمان رژیم گذشته تا انقلاب طراحی شبکه فاضلاب در اهواز به صورت مرکب بوده و فاضلاب و آبهای سطحی با هم از یک شبکه استفاده می کردند و دفع می شدند، بعد از انقلاب هم که شرکت آب و فاضلاب ایجاد شد و شهرداری تمام داشته های خود در زمینه فاضلاب را به وزارت نیرو و آب و فاضلاب واگذار کرد و قرار شد شبکه مرکب حذف شود، اما متاسفانه شبکه هایی که مثلا با قطر ۱۰۰۰ بودند را به ۲۰۰ کاهش دادند و فقط برای دفع فاضلاب آن را طراحی کردند و با توجه به افزایش جمعیت و اینکه خانه های ویلایی به آپارتمانی تبدیل شدند این مشکلات فراوان شد. ما برای رفع این مشکل تنها در ۲ سال به اندازه ۱۰ سال بودجه هزینه کردیم و طرح های ضربتی را آغاز کردیم ولی برای رفع کامل این مشکل و دفع آبهای سطحی با برآورد امروز نیاز به ۱۰ هزار میلیارد تومان پول داریم و باید دولت در این زمینه کمک حال ما باشد.

 

چه صحبت های ناگفته ای از کیسون و قطار شهری دارید؟

اینکه گفته می شود می بایست فاز دوم را با شرکت کیسون وارد قرارداد می شدیم را به هیچ وجه نمی پذیرم، زیرا کیسون هنوز فاز اول را به ما تحویل نداده بود و طی ۱۵ سال تنها ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، این در حالی است که قرار بر این بوده که طی ۴ سال این پروژه به اتمام برسد، متاسفانه شرکت کیسون برای افزایش ۵۰ سانتی قطر تونل درخواست بودجه هنگفت می کرد، یا برای خواب بودن پروژه هم پول می خواست، یا برای اینکه دستگاه هایش به استان دیگر رفته اند مشغول کار هستند هم پول می خواست و همین شیطنت های کیسون باعث شد که ما به فکر خلع ید کیسون از پروژه قطار شهری اهواز باشیم. به همین دلیل با شرکت کیسیون، استاندار و معاون وزیر کشور جلسه ای برگزار کردیم و قرار شد که کیسون طی ۱۰ روز کار را آغاز کند که باز هم این اتفاق رخ نداد و قرارداد را فسخ کردیم.

 

چرا شهرداری در شورای پنجم به سمت برنامه های مصوب ۵ ساله نرفت؟

در برنامه های توسعه ۵ ساله ای که شورای چهارم مصوب کرده بود بسیاری از مسائل توسعه ای اهواز مد نظر بود که یکی از آنها رفع مشکلات آسفالت بود، اما وقتی ما شهرداری را تحویل گرفتیم با مشکلات عمده ای روبه رو شدیم که مهمترین آنها حقوق های عقب افتاده و بدهی های کلان از جمله بدهی ۲۰ میلیارد تومانی منطقه یک به تامین اجتماعی بود. از این رو وقتی شروع به کار کردیم قیر را با تنی ۱ میلیون تومان خریداری کردیم و آن زمان نیاز به ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آسفالت نیاز داشتیم، اما تا زمانی که من در شهرداری بودم و آخرین محموله قیر را می خواستیم خریداری کنیم به تنی ۷ میلیون تومان رسیدم و با یک حساب سرانگشتی هزینه های آسفالت شهر اهواز با رقمی عجیب روبه رو شد، از طرفی دیگر سازمان آتش نشانی ما به شدت با کمبود خودرو روبه رو بود و شبکه دفع آبهای سطحی هم با مشکلات خاص خودش و شهرداری هم با مشکلات عدیده مالی روبه رو بود و نمی توانستیم به سمت پروژه های بزرگ و خاص در اهواز برویم و متاسفانه اهواز بدون برنامه محوری و بدون توجه به برنامه ۵ ساله کارها را به پیش برد.

 

آیا به تشویق یا تنبیه پرسنل در شهرداری اهواز اعتقاد داشتید؟

یکی از اتفاقاتی که در زمان شهردار بودن من در اهواز رخ داد، راه اندازی نظام تشویق و تنبیه بود، زیرا معتقدم فردی که دارای استعداد است و با جان دل کار می کند و فساد نمی کند و به فکر توسعه شهر است و درس هم می خواند می بایست حقوق و جایگاهی به مراتب بهتر از کسی داشته باشد که نه کار می کند و نه درس می خواند و به فکر فساد و تخلف هم در شهرداری است. از طرفی دیگر ۹۰ درصد پرسنل شهرداری اهواز نیروهای قراردادی و شرکتی و حجمی بودند و طبق آئین نامه دولت نمی توانستیم استخدام رسمی داشته باشیم.

 

بزرگترین چالش شورا و شهرداری اهواز از نظر شما چه بود؟

از دید من بزرگترین چالشی که شورای شهر و شهرداری اهواز با آن روبه رو است عدم ثبات مدیریت می باشد و همین مسئله یعنی تغییر مکرر شهرداران، شورای شهر اهواز را در کشور معروف کرده است و شهرداران بزرگ کمتر به این شهرها می آیند، متاسفانه از اول انقلاب تاکنون اهواز ۲۴ شهردار تغییر داده و اصفهان تنها ۷ شهردار، تازه این تعداد شهردار تغییر یافته در اهواز جدای از سرپرست ها و طولانی بودن مدت شهرداری سید خلف موسوی و آقای فراهمند هاشمی زاده و شمسایی است.
متاسفانه شورای شهر اهواز در زمینه استیضاح شهرداران سابقه خوبی ندارد و من در ۲۲ ماهی که شهردار اهواز بودم ۸ بار طرح استیضاح شدم.

 

شنیده شده برای انتخابات شورای شهر اهواز در حال لیست دادن و برنامه ریزی هستید، می شود واضح توضیح دهید برنامه شما چیست؟

اصولا من آدمی نیستم که به دنبال حاشیه بروم و یا به عقب برگردم و وقتی از موضوعی و سمتی کنار رفتم دیگر به آن برنمی گردم، دوستان زیادی از من مشورت برای دادن لیست جهت شورای شهر خواستند، اما تاکنون لیستی ارائه نداده ام و شاید تنها افرادی که مد نظرم هستند را کمک کنم و به دوستان آنها را آن هم نه بصورت لیستی معرفی می کنم. اما این را بدانید که دلیل استیضاح شاعری، کتانباف و بسیاری از شهرداران اهواز یک موضوع و یک دلیل بوده است.

 

همانگونه که همه می دانیم یکی از دلایل استیضاح شما که بسیار هم در اهواز صدا کرد، موضوع منتشر شدن فایل صوتی گفتگو شما با یکی از شهرداران مناطق بود و همین موضوع باعث شد شما را شهرداری بدانند که علاقمند به حضور در مسائل حاشیه ای هستید در این رابطه توضیح می دهید؟

علت برکناری من ارتباطی به فایل صوتی منتشر شده نداشت، اما در زمینه این مسئله باید توضیحی بدهم و آن اینکه ما خوزستانی بسیار در جمع های دوستانه خود با یکدیگر شوخی می کنیم و این نشان از پیوند دوستانه و برادرانه ای است که بین ما وجود دارد و جالب اینکه شهردار همان منطقه هم بارها با من شوخی کرده است و در این زمینه سعی در ایجاد فضای دوستانه و صمیمی داشتیم، اما اینکه فردی به صورت غیراخلاقی صدای مرا ضبط کند و ناجوانمردانه آن را پخش کند به دور از اخلاق است و امیدوارم و خدا کند انتشار دهنده این فایل عضو شورا نباشد، زیرا موضوع فوق را از طریق پلیس فتا پیگیر هستم و این کار را زشت و ناجوانمردانه می دانم.

 

عده ای می گویند نوع ضدعفونی کردن شهر بخاطر کرونا اشتباه بود، در این زمینه چه توضیحی دارید؟

بعد از شیوع گسترده ویروس کرونا در اهواز، در ستاد کرونا تصمیم گرفته شد ما هم همانند چینی ها به ضدعفونی کردن شهر تواسط آب ژاول بپردازیم، اما بعدها علوم پزشکی که خودش اصرار بر انجام این کار داشت، اعلام کرد که اقدام فوق در کاهش شیوع کرونا بی تاثیر است و ممکن است آب ژاول باعث حساسیت آلرژیک و تنفسی شود و اقدام ما بیهوده بوده است. از این رو طرح ضدعفونی کردن شهر متوقف شد، لازم به ذکر است در این حرکت هزینه زیادی بر دوش شهرداری تحمیل نشد و از امکانات آتش نشانی خود و با دریافت آب ژاول از ماهشهر به صورت رایگان این کار را انجام می دادیم.

 

در خصوص حواشی املاک کیانشهر چه توضیحی دارید؟

در زمینه املاک کیان شهر ذکر این نکته ضروری است که در بودجه مصوب سال ۹۹ قرار بر این شد که ۳۷۲ میلیارد تومان از درآمدهای شهرداری از طریق فروش املاک تامین شود، به همین دلیل مزایده ای برگزار شد و یک شرکت در آن مزایده برنده شد و جالب اینکه به جای حضور ۲ ناظر و بازرس از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از ۶ ناظر استفاده شد و به این دلیل که تنها یک شرکت در این مزایده عمومی حضور یافته بود، باز برای اینکه شک و شبهه ای ایجاد نشود، مزایده را تجدید کردیم. در این دوره هم باز همان شرکت برنده شد و این موضوع را به صورت لایحه به شورا بردیم و تصویب شد و در نهایت به فرمانداری ابلاغ شد و بعد سازمان بازرسی رفت و در آنجا بدلیل اینکه ۶ ماه از زمان اولیه برگزاری مزایده گذشته بود و قیمت اراضی بالا رفته بود و دچار جهش شده بودند، سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی خواستار تغییر قیمت ها شد و برنده مزایده می بایست ۲۰ درصد افزایش قیمت را لحاظ می کرد، در نهایت خریدار با افزایش ۲۰ درصدی املاک موافقت کرد و در این زمینه و واگذاری اراضی هیچ مشکلی وجود نداشت.

 

در خصوص اقدامات و دخالت برخی اعضا و نیروی قدرتمند بیرون شورا توضیح دهید

واقعیت این است که شهرداری ها در خوزستان بخصوص در اهواز با مشکل بزرگی به نام تحمیل نیرو و دخالت در عزل و نصب ها توسط اعضای شورا روبه رو هستند و به جرات می گویم بخشی از انتصاب ها بدلیل اجبار بود و در ۲۲ ماه شهردار بودنم بدلیل فشارها و حاشیه هایی که بر من وارد می شد بارها تصمیم به ترک شهرداری گرفتم. به یاد دارم کتانباف شهردار اهواز در یک گفتگو به این موضوع اشاره داشت که حجم تقاضا از سوی اعضای شورای شهر برای عزل و نصب ها بسیار بالاست و برخی مدیران به من تحمیل شده اند. من متاسفم هستم که بگویم رئیس شورای شهر در مصاحبه ای اعلام داشته افتخار من این است که نگذاشتم شهردار اهواز ۲۲ ماه آب خوش از گلویش پایین برود، جالب اینکه همین فرد رد صلاحیت هم شده است. از این رو بدترین اتفاق در دوران شهرداری من همین تحمیل نیروها و عزل و نصب ها توسط تمامی اعضای شورای شهر بوده است و اینکه ما عضوی از شورا را داشتیم که به غیر از عزل و نصب درخواست دیگری از من نداشت و تنها حرفش این بود اگر میخواهی تو را به استیضاح نبرم باید با این عزل نصب موافقت کنی.

 

چه طرح هایی را دوست داشتید انجام بدهید ولی نشد؟

طرحهای فراوانی مد نظرم بود که نتوانستیم آنرا به سرانجام برسانیم، مثل ساماندهی ورودی های شهر اهواز به خصوص ورودی از سمت جاده اندیمشک که در حال طراحی یک المان زیبا برای آنجا بودیم، نرده گذاری ساحلی که الگوبرداری از انگلیس و فرانسه بود و کاری بسیار زیبا بود و می توانستیم ۸ کیلومتر در دو طرف رودخانه نرده گذاری و روشنایی ایجاد کنیم و برای این موضوع تامین اعتبار هم صورت گرفته ولی عمر مسئولیت ما در شهرداری به پایان رسید، نخل کاری یکی از اهداف بزرگ و وسیع ما بود که نشد در این زمینه آن میزان نخلی که مد نظرم بود را عملیاتی کنیم و بکاریم، پروژه میدان دانشگاه که انتظارمان این بود تا پایان خرداد به بهره برداری برسد ولی نشد که آنها را به سرانجام برسانیم.

 

در مورد قبولی رئیس ستادی یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری توضیح دهید

به هیچ عنوان صحبت هایی که در خصوص قبولی رئیس ستادی سعید محمد توسط من در خوزستان می شود را قبول ندارم و آن را تکذیب می کنم، اما به صورت واضح و شفاف گزینه من گزینه ای است که مورد تایید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب باشد.

 

چرا اهواز با این همه ثروت نمی تواند مثل اصفهان باشد؟

اینکه گفته می شود بودجه ما نزدیک به بودجه شهرداری اصفهان است به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ما یا یک سوم و یا یک پنجم بودجه شهرداری اصفهان بودجه داریم و علیرغم اینکه شهری ثروتمند در کشور هستیم، اما به لحاظ بودجه ای بسیار ضعیف و فقیر هستیم. در اصفهان ثبات مدیریت، حساسیت مردم و نمایندگان و مدیران و مطالبه گری مدیران پایتخت نشین اصفهانی برای آبادانی و رفاه و توسعه این شهر بسیار بالا است و اگر هم دعوایی بین مدیران آن استان وجود دارد پشت درهای بسته است و در بین مردم همه از اهدافی که جز توسعه شهر نیست و حمایت از شهردار کوتاه نمی آیند، اما در خوزستان به خصوص اهواز این گونه نیست و نخبگان بدلیل تخریب هایی که شده اند از اهواز مهاجرت می کنند و افتخار رئیس شورای شهر این بوده که ۲۲ ماه نگذاشته من با آرامش کارهایم را انجام بدهم.

 

چرا نتوانستید ورودی های اهواز را سامان دهی کنید؟

متاسفانه ما در ورودی های شهر اهواز به خصوص در سمت زرگان با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم و دستفروشان زیادی انجا حضور دارند که امیدواریم با اقدامات قضایی و انتظامی بتوانیم شاهد ساماندهی آنها باشیم و عمده علت اینکه فکری برای جمع آوری آنها نشده است موضوع بیکاری است و شهرداری هم به تنهایی از عهده جمع آوری آنها برنمی آید.

 

چه توصیه ای به شورای آینده شهر اهواز دارید؟

امیدوارم با توجه به اینکه ۵ عضو کنونی شورا رد صلاحیت شدند و ۴ نفر هم ثبت نام نکرده اند، شورای آینده شورایی باشد که فرصت خدمت به شهردار را بدهد و از او حمایت کنند، از آنها خواهش می کنم قبل از انتخاب شهردار سنگ های خود را با او وا بکنند و ۴ سال به او فرصت کار بدهند و در عزل و نصب های او دخالت نکنند و فشار نیاورند، من مطمئن هستم اگر ۴ سال بدون حاشیه شورا و شهرداری کار کنند، ۴ سال طلایی و موفق برای اهواز رقم خواهد خورد.

 

آیا درست است که برخی نیروهای نظامی و امنیتی در مسائل شهرداری دخالت می کردند؟

از دید من نیروهای امنیتی بیشترین تعامل و همکاری را با شهرداری اهواز در زمینه اجرای پروژه ها داشتند و به هیچ وجه ندیدم که بخاطر مسائل قومی و یا سیاسی فردی را مواخذه و یا رد صلاحیت کنند و خوشبختانه مجموعه های امنیتی در کنار من بودند و در هیچ عزل و نصبی هم دخالت نکردند.

 

چه راهی برای اتمام پروژه قطار شهری وجود دارد؟

شرکت کیسون تصمیمی بر اتمام پروژه قطار شهری اهواز ندارد، زیرا طی ۱۵ سال فضاحت فراوانی را در اهواز درست کرد و اکنون تمام تاسیسات و تونل های حفر شده را آب گرفته و پوسیده شده اند و برای این مدت هم ۱۵۰۰ میلیارد تومان طلب کرده و قطعا اگر ۵ سال دیگر هم شرایط به هیمن منوال بگذرد طلبی ۴۵ هزار میلیارد تومانی از شهرداری می کند و می بایست با او قرارداد را منتفی و مترو را از دست کیسون درآوریم، اینکه با قرارگاه خاتم تفاهم نامه ای نوشته شده درست است ولی هنوز قراردادی به امضاء نرسیده و کیسون کارگاه ها را به شهردرای تحویل نداده است. قطار شهری در فاز اول به ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که بتواند از ۳ راه فرودگاه تا مصلی کار کند ولی هنوز تکمیل نشده است و امیدواریم به جای اینکه شروع به حفاری جدید کنیم فاز اول را به اتمام برسانیم. این موضوع هم که گفته می شود دستگاه های تی بی ام فرانسوی ما به تهران رفت و تی بی ام های چینی وارد اهواز شده است را تکذیب می کنیم و باید عنوان کنم که تی بی ام وقتی وارد زمین شد تا پایان خط نمی تواند از زمین خارج شود و همچنین اینکه تی بی ام ها از زمان ورود تا کنون چینی بوده اند و تنها دستگاه گرفت ما به بندرعباس رفته است آنجا کار می کند.

 

اقدامات مهم موسی شاعری در ۲۲ ماه شهردار بودنش چه بود؟
اتفاقات بسیار خوبی در دوره شهردار بودن ما رخ داد که مهمترین آن جهش بسیار مناسب درآمدها بود، همچنین در زمینه آسفالت، فضای سبز، زیر گذر و روگذر، ۳۵ کیلومتر اتوبان سازی، راه اندازی بخش جی آی اس و … از مهمترین فعالیت های دوران من بود.

https://hoorkhabar.ir/694908کپی شد!
129
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.