صدور هشدار نارنجی توسط هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع پدیده گرد وخاک

هورنیوز – با وزش باد شدید در روز سه شنبه ۲۸ بهمن در مناطق غربی و جنوب غربی و روز چهارشنبه دراغلب مناطق استان به‌خصوص مناطق جنوبی و مرکزی احتمال پدیده گرد وخاک وجود دارد که در مناطق جنوبی، غربی، جنوب غربی و مرکزی استان این پدیده نمود بیشتری خواهد داشت.

 

احتمال رخداد گردوخاک همرفتی در بعد از ظهر چهارشنبه در شمال عربستان سعودی و تاثیر آن بر مناطقی از استان در اواخر وقت نیز وجود دارد.

 

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: تا روز سه شنبه جوی نسبتا پایدار روی استان خواهیم داشت و پدیده غالب مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود.

 

محمد سبزه زاری افزود: ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه سبب افزایش ابر رگبارو رعدوبرق به ویژه در مناطق شمالی و شرقی، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق و بارش برف در ارتفاعات و سبب آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل‌ها خواهد شد.

 

وی گفت: روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه وزش بادهای متوسط تا شدید خواهد بود و برخاستن گرد و خاک در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی دور ازانتظار نیست.

 

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده افت ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد دما در استان پیش بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه تا جمعه خلیج فارس مواج و طی روز پنجشنبه همراه با رگبارورعدوبرق خواهد بود.

 

به صیادان و دریانوردان خوزستانی توصیه شده از سفرهای دریایی در آبهای شمالی خلیج فارس در سه روز پایانی هفته خودداری کنند.

 

در شبانه روزگذشته آبادان با ۲۹ و ایذه با ۴.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را داشتند.

 

حداکثر دمای اهواز در این مدت بین ۲۶.۸ و ۱۰.۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/692587کپی شد!
51
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.