آغاز احداث استخرهای پرورشی و تاسیسات فنی شهرک شیلاتی اندیمشک

هورنیوز –  معاون‌ وزیرجهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور در این مراسم‌گفت: توسعه فعالیت های شیلات نقش مهمی در زمینه اقتصادی و اشتغال دارد، استان خوزستان ظرفیت خوبی در این زمینه دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

 

نبی اله خون میرزایی افزود: در خوزستان باید از پرورش ماهیان سردابی به صورت خرد و در راستای توسعه مشاغل خانگی نیز استفاده شود که از کانالهای آبرسان به نحو مناسب و با برنامه می توان در این راستا بهره برد.

 

خون‌میرزایی همچنین پروژه پرورش ماهیان سردابی در شهرستان اندیمشک را گام‌مهمی برای توسعه فعالیت های این حوزه برای استان ‌عنوان کرد.

 

استاندار خوزستان هم در این برنامه گفت: با توجه به شرایط استان، آبزی پروری باید در خوزستان تقویت شود .

 

غلامرضا شریعتی با اشاره به تلاش جدی برای اجرای کامل این طرح، افزود: تکمیل پروژه های نیمه تمام و رها شده همواره مورد توجه ما بوده است.

 

وی افزود: این‌پروژه ها در صورت عدم‌تکمیل در واقع منابع کشور را به هدر داده اند، بوروکراسی های اداری اغلب سبب ایجاد مانع و ناتمام ماندن طرح ها می شود که باید تلاش شود با ایجاد زمینه مناسب، تکمیل پروژه های اثرگذار تسریع شود.

 

شریعتی با تاکید بر لزوم ‌توسعه طرح های شیلات در خوزستان افزود: با توجه به ظرفیت اندیمشک، این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به یک‌پایانه صادراتی ماهیان سردابی را دارد.

 

مدیرکل شیلات خوزستان نیز دراین آیین گفت: استان ما به رغم ظرفیت های خوب، هنوز در زمینه پرورش ماهیان سردابی، در تولید کشوری تنها نیم درصد سهم دارد حال آنکه در زمینه آبزی پروری، فولاد و نفت و سایر بخش ها رتبه برتر کشوری دارد.

 

فتح اله ابو علی افزود: به رغم این رتبه ها، هنوز در زمینه پرورش ماهیان سردابی با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ تن جایگاه مطلوب نداریم.

 

وی اظهار داشت: در این راستا با راه اندازی و تقویت طرح ها برای افزایش این ظرفیت تلاش می شود، یک طرح مهم در اندیکا اغاز شده و با طرح شیلات اندیمشک شاهد تحول خوبی در بخش پرورش ماهیان سردابی استان خواهیم بود.

 

وی گفت: این‌پروژه شیلاتی با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۶۰۰ تن در زمینی به مساحت ۳۱۳ هزار متر مربع اجرا می شود و حدود ۷۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

 

سرمایه گذار این طرح اقتصادی تولیدی از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده خواهد کرد.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/692465کپی شد!
132
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.