دولت حوصله شنیدن صدای بخش خصوصی را نداشت

به گزارش هورنیوز ؛ چندی پیش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور سفری به استان خوزستان داشت و در طی این سفر از چند شهر و پروژه بازدید نمود؛ در این بازدید یکی از مهمترین و اساسی ترین ارکان اقتصاد کشور که متاسفانه این روزها به هیچ وجه حال و روز خوشی ندارد از دید نفر دوم دولت مغفول ماند.

 

«بخش خصوصی» طی چند سال اخیر بخصوص پس از پاندمی کرونا، در کشور و به خصوص در استان خوزستان با ضربات سهمگینی مواجه شد و بسیاری را فعالان این عرصه را خانه نشین ساخت.

 

فعالان این بخش همواره به دنبال توجهی از سوی دولتیان بوده و هستند اما در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری، در بین همه دید و بازدیدها و ملاقات ها کمترین سخنی از بخش خصوصی آنچنان که آنها انتظار داشتند به میان نیامد.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن شرکتهای عمرانی استان خوزستان و عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ضمن انتقاد از بی‌توجهی دولت و معاون اول رئیس جمهوری نسبت به بخش خصوصی استان خوزستان در سفر اخیر، به خبرنگار هورنیوز گفت: نیازی به گفتن ندارد که استان خوزستان از ظرفیت های بی شماری در زمینه اقتصاد بخش خصوصی برخوردار است و البته همین اندازه مشکلاتی را هم در خود دارد به همین دلیل انتظار می‌رفت معاون رئیس جمهوری حداقل برای پنج دقیقه هم که شده به سخنان فعالان بخش خصوصی استان خوزستان توجه می‌ نمود.

 

علی طاهری افزود: متاسفانه از انبوه فعالان بخش خصوصی استان خوزستان تنها به دعوت از رئیس اتاق بازرگانی اهواز اکتفا شد که آن هم فقط یک حضور فیزیکی بود چرا که فرصتی برای صحبت کردن به وی داده نشد و همه دغدغه ها و مشکلات برزمین مانده همکاران ما درماه های پایانی دولت بر زمین ماند.

 

عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان بیان کرد: چنین برخوردهایی خود به خوبی گویای درجه اهمیتی است که دولت برای بخش خصوصی قائل است؛ تجربه به ما ثابت کرده که دولت نمی‌تواند وکیل و سخن‌گوی خوبی برای بخش خصوصی باشد پس اگر اراده ای برای حل مشکلات پیش روی این بخش وجود دارد باید دولت حوصله شنیدن و دیدن ما را داشته باشد.

https://hoorkhabar.ir/692405کپی شد!
80
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.