چرا بین دستفروشان تبعیض قائل می شوند؟

به گزارش هورنیوز ؛ ایجاد پدیده دستفروشی و سد معبر در مسیرها مشکل ریشه داری است که عوامل متعددی در ظهور و بروز آن نقش داشته و باید نگاهی کارشناسانه برای حل آن داشت. با توجه به اینکه شهرداریها طبق تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداریها موظف به جمع آوری دستفروشان در مسیرهای عبوری و سطح شهر هستند، لیکن این اقدام بصورت منحصر به فرد و تنها از طریق شهرداری ها به نتیجه نخواهد رسید و همکاری و همراهی سایر ارگان ها و مراجع قضایی را می طلبد،

 

باتوجه به موارد فوق مشخص می شود که دستفروشی، بساطی و… می بایست در مکان از پیش تعیین شده توسط شهرداری ها باشد که در شهر اهواز طی چندسال گذشته این موضوع در حد شعار از سوی مخصوصا شورائیان در همان زمان انتخابات باقی مانده و فرمانداران پس و قبل از اسماعیل ارزانی بیرگانی نتواستند بخوبی از پس این موضوع برآیند تا کسب و کار این قشر قانونمند و دارای جایگاه شود.

 

از سویی دیگر برخی از این دستفروشان در تماس با رسانه هورنیوز از تبعیض در جمع آوری بساطشان توسط ماموران اجرائیات گله کرده و گفتند: در برخی از ورودی ها و مرکز شهر اهواز عده ای به هرگونه ای که خواسته بساط دارند و دست فروشی می کند، و ماموران اجرائیات به آنان کاری ندارند!

عده ای دیگر نیز در همین زمینه گفتند: چرا قسمت های خاص از شهر اهواز را جمع آوری نمی کنند؟ چرا برخی از همکاران ما باید با حمایت بعضی شورائیان فعالیت کنند ولی ما که کسی پشت سرمان نیست هر روز باید ضرر کنیم؟ تکلیف ما را لطفا مشخص کنید.

 

لازم به توضیح است طی روزهای گذشته عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز در گفت و گوی کوتاهی با یک رسانه محلی اظهار داشت: بنا به تصمیم شورای شهر اهواز، هرگونه برخورد با بساطی های سطح شهر بدون ایجاد زیرساخت ممنوع است.

وی ضمن بیان مطلب فوق افزود: هر گونه اقدام و تصمیمی که کل شهر را تحت تاثیر قرار دهد بایستی مجوز شورای شهر داشته باشد.(لازم به ذکر است وی مشخص نکرد کدام مناطق و افراد نمی توانند دستفروشی و بساط کنند)

 

به گزارش هورنیوز، همانگونه که در ابتدای گزارش آورده شده اکثر فرمانداران اهواز از تعیین تکلیف و… برای این قشر زحمت کش دوری کرده و رغبتی برای ورود و حل مسئله این کاسبان ندارند. ولی آنچه که بعنوان سوال می شود مطرح کرد این است که اگر دستفروشی در هرمکانی به جز مکان تعیین شده توسط مسئولین شهری جرم است، چرا برای برخی مناطق شهر آزاد و افرادی نیز با حمایت بعضی مسئولین مثل اعضای شورا می توانند به راحتی کسب روزی کنند، ولی عده ی دیگر خیر؟!

 

فرماندار اهواز در این زمینه می بایست شفاف و بدون پرده پاسخگوی شهروندان اهوازی و رسانه ها باشد.

 

 

 

https://hoorkhabar.ir/692218کپی شد!
56