دارندگان انشعاب غیرمجاز آب روستایی و شهری خوزستان مشمول بخشودگی جرایم می‌شوند

هورنیوز – محسن درفشان به افرادی که بصورت غیرمجاز نسبت به برداشت آب از شبکه توزیع اقدام می‌کنند، تاکید کرد: افراد فقط تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری، فرصت دارند نسبت به قانونی کردن انشعاب و دریافت اشتراک به ادارات آب و فاضلاب و دفاتر پیشخوان در شهرهای استان مراجعه کنند.

 

وی اضافه کرد: در صوت عدم مراجعه این مشترکان در مهلت مقرر، علاوه بر جمع آوری انشعابات غیرمجاز و اخذ جریمه، اشخاص متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

معاون خدمات مشترکان و درآمد شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: تلاش‌ها و اقدام‌های لازم برای مدیریت شبکه توزیع آب در شهرهای مختلف این استان با جدیت در حال انجام بوده و گروه‌های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهرها و روستاهای تحت پوشش با هرگونه انشعاب آب غیرمجاز بشدت برخورد می‌کنند.

 

درفشان با بیان اینکه انشعاب‌های غیرمجاز آب علاوه بر افزایش بی‌رویه مصرف، سبب بروز خسارت‌هایی به شبکه توزیع و تأسیسات شرکت آبفای خوزستان شده است، یادآور شد: مصرف آب از انشعاب غیرمجاز به لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست و اینگونه انشعاب‌ها منجر به اخلال در خدمات‌رسانی منظم و تضیع حقوق سایر مشترکان، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی و همچنین به دلیل برداشت بی‌رویه منجر به افت فشار آب در شبکه توزیع می‌شود.

 

وی گفت: همچنان نیازمند همکاری شهروندان برای تبدیل انشعابات غیرمجاز هستیم و مردم هم باید برای تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز همکاری کنند.

https://hoorkhabar.ir/692198کپی شد!
82