۲۴۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی فوق بحرانی خوزستان تثبیت شد

هورنیوز – غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در حاشیه آیین بهره برداری طرح منابع طبیعی و آبخیز داری از سوی رئیس جمهور گفت: طی چند سال گذشته ۲۴۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی بیابان‌های خوزستان تثبیت شدند.

 

او با بیان اینکه این اقدامات با بوته کاری، مدیریت رواناب، قرق کردن، مرطوب سازی و دیگر طراحی‌های مدرن در مناطق مختلف استان به اجرا در آمدند، افزود: مجموع سطح مناطق فوق بحرانی در استان ۳۵۰ هزار هکتار است.

 

شریعتی بیان کرد: با برنامه ریزی می‌توان طی چند سال آینده همه ۳۵۰ هزار هکتار از مناطق فوق بحرانی بیابان‌های خوزستان را مدیریت و تثبیت کرد؛ سپس به سمت نواحی حاد یا بحرانی پیش برویم تا بتوان در بحث بیابان زدایی آنطور که باید و شاید شرایط فراهم شود و امکان زیست بهتر برای مردم فراهم گردد.

 

همچنین پرویز گرشاسبی معاون ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در امور آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار ما در حاشیه این مراسم گفت: استان خوزستان یکی از استان‌های بزرگ کشور در خصوص کانون‌های بحرانی گرد و غبار و طوفان‌های شن است و اولین طرح‌های بیابان زدایی نیز در همین استان به اجرا در آمدند.

 

او افزود: هم اکنون تمرکز و فعالیت ما بر کانون‌های داخلی و غرب استان است و قریب به یک چهارم فعالیت‌های بیابان زدایی در سطح پیش بینی شده (۳۵۰ هزار هکتار) انجام شده و ۳ چهارم باقی مانده را باید دولت همت کند تا به صورت کامل رفع گردد، گرچه هم اکنون نیز ۵۰ درصد از اعتبارات بیابان زدایی ما مختص به استان خوزستان است و امسال نیز ۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که در زمینه استفاده از ویژگی رواناب‌های حاصل از باران و توسعه پوشش گیاهی بوده است.

باشگاه خبرنگاران

https://hoorkhabar.ir/692031کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.