سرقت کابل ها و سیم های شبکه مخابرات دلیل قطعی‌ های مکرر مشترکین تلفن ثابت

هورنیوز – به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان فلاح‌زاده مدیر مخابرات منطقه در رابطه با قطعی‌های مکرر تلفن ثابت و اینترنت Adsl مشترکین این استان اظهار کرد: متأسفانه در ماه‌های اخیر با هجمه‌ای از سرقت سیم‌های تلفن ثابت و مسی مواجه بوده‌ایم که موجب قطعی اینترنت یا تلفن ثابت مشترکان شده است و هزینه هایی که برای جبران این صدمات به تأسیسات مخابراتی صرف می شود، می تواند صرف افزایش تجهیزات و ارتقای کیفی و کمی خدمات به مشترکان شود اما با کمال تأسف، وقت و انرژی و هزینه زیادی را صرف ترمیم خرابی های ناشی از سرقت را متحمل می شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: مخابرات منطقه آسیب‌های زیادی از این سرقتها و تخریب تجهیزات دیده به طوری‌که در برخی مناطق گاهاً تا ۷ مرتبه از یک نقطه سرقت شده و نیروهای ما نسبت به تعمیرات و اتصال مجدد اقدام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای جلوگیری از این موضوع بیان کرد: طی نامه‌ها و جلساتی با مسئولان قضایی و انتظامی موارد را اطلاع دادیم و چند باند سرقت تجهیزات مخابراتی و سیم‌ها هم بازداشت شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها مانند ماهشهر و شوشتر و… هم دادستان‌ها ورود کرده و برخوردهایی هم داشتند، اما متاسفانه این افراد کم نیستند و همچنان شاهد تکرار مشکل سرقت‌ها هستیم.

 

مدیر مخابرات منطقه خوزستان در پاسخ به این سوال که چرا زمان زیادی باید بگذرد تا اتصال تلفن یا اینترنت بعضی مشترکان وصل شود، ابراز کرد: برخی تجهیزات و کابل‌هایی که نیاز داریم در کشور تولید می‌شوند و ما بلافاصله خریداری و استفاده می‌کنیم. اما بعضی از ابزار مورد نیاز ما تولیدات خارجی هستند که برای تامین آن‌ها با سختی‌هایی روبرو هستیم و به هر حال مقدار زمانی صرف می‌شود.

 

وی افزود: ما خودمان هم با استفاده از نیروهای مجموعه، تیم گشتی راه‌اندازی کرده‌ایم که شبانه مناطق مختلف را رصد می‌کنند اما در شهرهای با وسعت زیاد مانند اهواز قطعاً نمی‌توان کنترل کاملی داشت.

 

فلاح زاده در پایان از مردم خواست تا با مشاهده هرگونه تخریب و سرقت تجهیزات مخابراتی، مراتب را سریعا به اطلاع پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا شاهد قطعی ارتباط شهروندان نباشیم.

https://hoorkhabar.ir/691558کپی شد!
141
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.