سرانجام ۱۲ هزار هکتار بافت فرسوده خوزستان چه می شود؟

هورنیوز – ۸۰ درصد ساختمان‌های ۳۴ منطقه در شهر‌های اهواز، مسجدسلیمان، دزفول، آبادان، اندیمشک، بندرامام خمینی، ماهشهر و شهرک شهید رجایی، دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال بوده و استاندارد‌های فنی لازم را ندارند.

 

استان خوزستان با وجود ۱۲ هزار و ۴۸۹ هکتار بافت فرسوده و سکونت گاه غیر رسمی، دومین استان از این نظر است. منطقه منبع آب اهواز به عنوان نمونه‌ای از این سکونتگاه‌های خطرناک معرفی می‌شود که ۸۱۱ خانوار در منازل نا ایمن آن، زندگی می‌کنند.

 

گفته شده چند وقتی ست با تلاش گروه‌های جهادی، کار ایمن سازی خانه‌ها در منبع آب، در حال انجام است، اما از آن جایی که چاره اصلی، چیز دیگری ست، این اقدام نتوانسته خیال ساکنان را از حوادثی که سلامتی شان را تهدید می‌کند، راحت کند.

 

ناممکن شدن خدمت رسانی‌های امدادی در مواقع بحرانی، نازیبا شدن بستر شهری و تبدیل شدن بافت‌های فرسوده به کانون ناهنجاری‌های اجتماعی، لزوم جابه جایی هر چه سریعتر ساکنان این بافت‌ها را بیش از بیش  هشدارمی دهد.

 

در پایان این گزارش نیز خبرنگار، به عنوان جمع بندی توضیحات خود درباره این موضوع، راهکار‌های مهمی از جمله ورود بخش خصوصی به طرح جابه جایی ساکنان بافت‌های فرسوده و ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه گزاری در این بخش ارائه می‌دهد.

https://hoorkhabar.ir/691280کپی شد!
118
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.