کمترین تعداد پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی در کشور برای خوزستان!

هورنیوز – فرهاد ابول‌نژادیان امروز (شنبه ۲۹ آذر) در مراسم تقدیر از کادر پرستاری و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مناسبت روز پرستار، با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب (س) اظهار کرد: با به صدا درآمدن زنگ هشدار و اعلام خطر ویروس کرونا در کشور چین، همکاران حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اقدام به بحث آموزش پرسنل پزشکی و پرستاری کردند و به آماده‌سازی بخش مراقبت‌های ویژه ‌بیمارستان‌ها مشغول شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: به محض بروز اولین بیماران کرونایی در تاریخ (۷ اسفند ۹۸) در استان خوزستان، پرسنل پرستاری وارد عمل شدند و به کمک مردم شتافتند.

 

وی تصریح کرد: با گسترش بیماری در اردیبهشت ۹۹ و افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا، وظیفه کادر درمان و پرستاری شدت بیشتری گرفت که با جانفشانی و فعالیت‌های ایثارگرانه به خدمت‌رسانی به مردم مشغول شدند و خوشبختانه امروز جامعه پزشکی و حوزه سلامت در درگاه خداوند و مردم روسفید است و تمام تلاش خود را به کار بست تا کمترین آسیب به همنوع خود برسد.

 

ابول‌نژادیان اضافه کرد: در دوران کرونا تعداد ۱۵۷ تخت مراقبت‌های ویژه به تخت‌های بیمارستانی افزوده شد که قاعدتا نیاز به ترمیم کادر پرستاری داشت و در بازه زمانی ماه‌های تیر و مرداد ۹۹، با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط دفتر پرستاری و با همکاری معاونت درمان دانشگاه، تعداد پرستارهای آی سی یو کار به ۱٫۵ برابر رسید.

 

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دانشگاه بر این بود که کادر درمانی و پرستاری کمتر درگیر ویروس شوند ابراز کرد: در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ هیچگونه کارخانه تولید ماسکی در استان خوزستان وجود نداشت در حالی که روزانه سه هزار ماسک در استان استفاده می‌شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز عنوان کرد: به همین خاطر ماسک به سختی از استان‌های دیگر طی مراحل به خصوصی وارد استان می‌شد اما خوشبختانه امروز در استان خوزستان روزانه حدود یک میلیون ماسک تولید می‌شود.

 

وی اذعان کرد: در کل کشور یکی از استان‌هایی هستیم که کمترین تعداد پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی را داریم که معادل ۰٫۶۸ درصد به ازای یک تخت بیمارستانی است؛ در طی دوران کرونا تعداد ۲۲۹ پرستار به کادر پرستاری استان اضافه شد که ۱۲۴ کمک پرستار و ۶۵ نیروی خدماتی را شامل می‌شود.

 

ابول نژادیان در پایان یاد آور شد: به خاطر کاهش درآمد بیمارستان‌ها در دوران کرونا متعاقبا در بخش مطالبات مالی کادر پرستاری نیز کمبودهایی ایجاد شد که تمام سعی دانشگاه بر آن بود از طریق پاداش‌هایی آن را جبران کند اما صادقانه باید گفت که کار ارزشمند کادر درمانی و پرستاری در طی این دوران با هیچ عدد و رقمی قابل مقایسه نیست و کادر پرستاری به معنای واقعی از خودگذشتگی و ایثار کردند که جای تقدیر ‎و تشکر دارد.

https://hoorkhabar.ir/691117کپی شد!
40
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.