با دستور فرماندار آبادان، رئیس بهزیستی این شهرستان تعلیق شد

هورنیوز – با ابلاغ ریاست شورای تأمین شهرستان آبادان، طرح ضربتی جمع آوری نزدیک به ۲۰۰ نفر از معتادان سرگردان در سطح شهرستان آبادان در حالی اجرا شد که به دستور فرماندار ویژه آبادان و بر اساس آنچه کم‌کاری در این حوزه نامیده شد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبادان از کار خود معلق شد.

 

فرماندار ویژه آبادان در این خصوص گفت: در حال بررسی هستیم که اگر در این خصوص از سوی شهرداری نیز قصوری وجود داشته باشد قطعاً برخوردهای لازم را انجام دهیم.

 

سید زین العابدین موسوی اظهار کرد: در روزهای گذشته و ماه‌های اخیر تماس‌ها و گلایه‌های زیادی از شهروندان، خانواده‌ها و مردم آبادان در خصوص وضعیت نابسامان سرگردانی و اتراق معتادین در سطح معابر و اماکن عمومی شهرستان آبادان وصول شده بود.

 

وی ادامه داد: بارها در سطح شهر مشاهده کرده بودیم که افراد معتاد در اماکن و معابر پرسه می‌زنند. در پاساژها، مغازه‌ها و اماکن عمومی و به‌طورکلی در سطح شهر شرایطی را به وجود آورده بودند که هم باعث مختل کردن امنیت شهروندان شده بود و هم خطر آسیب به خودشان و به دیگر شهروندان از نظر انتقال بیماری و سایر مخاطرات به وجود آورده بودند.

 

موسوی تشریح کرد: روز گذشته در برنامه‌ای از پیش تعیین شده حدود ۲۰۰ نفر از این افراد با عملیات ضربتی شناسایی و تعقیب و گریز در دستور کار قرار گرفت که با دستگیری این افراد، استقرار آنها در محوطه فرمانده نیروی انتظامی صورت گرفت. آنها دسته بندی شدند. قرار بر این است که امشب آزاد نشوند و در سالن‌های مشخص تحت نظر اقامت داشته باشند.

 

رئیس شورای تأمین آبادان در این خصوص با تشریح اقدامات آتی پیرامون این افراد گفت: مقرر شده است که در اولین اقدام دانشکده علوم پزشکی با حضور در این اماکن به انجام تست کرونا و بیمار یابی این افراد اقدام کند تا افراد سالم از بیمار جداسازی شوند و همچنین افرادی که از شهرستان به آبادان آمده‌اند به شهرستان خودشان منتقل شوند. همچنین با اقدام مشترک دانشکده علوم پزشکی، بهزیستی شهرداری و نظارت دادستانی، تفکیک این معتادان را خواهیم داشت.

 

فرماندار آبادان بیان کرد: افراد کودک و نوجوان به عنوان معتاد متجاهر به بهزیستی برای نگهداری معرفی خواهند شد. افراد بیمار به بیمارستان منتقل و آنهایی که نیاز به نقاهتگاه دارند به این اماکن ارجاع خواهد شد. تعدادی از این افراد هم که خانواده دار هستند با اخذ تعهد در اختیار خانواده‌ها قرار خواهند گرفت. هر آن کس هم که به عنوان مجرم شناسایی شده باشد در اختیار دستگاه قضا قرار بگیرد. به صورت کلی مقرر است توسط دستگاه‌های متولی برنامه‌ای مدون جهت ترک اعتیاد آنها در نظر گرفته شود.

مهر

https://hoorkhabar.ir/691089کپی شد!
73
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.