کم کاری مسئولان آب و فاضلاب اهواز در آب گرفتگی این شهر مشهود است

به گزارش هورنیوز؛ مجتبی یوسفی با اشاره به واژه‌های مدیریت بحران و بحران مدیریت، در مصاحبه با رادیو گفت و گو گفت: آنچه امروز بیشتر نمایان است، بحران مدیریت است زیرا با آنکه وظیفه ستاد مدیریت بحران، پیش بینی، پیش گیری، مقابله و جبران خسارت است اما تنها کاری که انجام می‌دهیم جبران خسارت آن هم به شکل نصف و نیمه است.

 

نماینده مردم اهواز، کارون و حمیدیه در مجلس با تاکید بر اینکه در زمان بحران، باید وظایف و مسئولیت همه افراد و بخش‌ها مشخص باشد، عنوان کرد: اگر کوتاهی در انجام وظایف صورت گرفته است باید اصلاح شود و دستگاه‌های نظارتی نیز برخورد کنند. همان طور که مسئولین با علاقه تلاش می‌کنند پست‌ها را اشغال کنند، در زمان پاسخگویی نیز باید جواب داد و فرهنگ این مسئله مهم باید در کشور وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تغییر اقلیم در ایران رخ داده است، اظهار کرد: در دو سال گذشته شاهد نزول برف و باران بوده‌ایم و مانند گذشته خشکسالی نیست و در حقیقت وارد تر سالی شده‌ایم.

 

مجتبی یوسفی با اشاره به اینکه بارندگی دو هفته پیش اهواز ۱۲ میلی متر بود، بیان کرد: با این بارندگی بعضی از نقاط شهر اهواز که قبلاً دچار آب گرفتگی نمی‌شدند، آب گرفت و مشخص شد مسئولین شهرداری و بخشی از آب و فاضلاب پمپی که در یک سال گذشته باید چک می‌شد را چک نکردند. بنابراین خیلی از مشکلات امروز اهواز ارتباطی به مشکلات کلان ندارد.

 

این نماینده مجلس اشاره کرد: در بارندگی هفته گذشته که نیمی از شهر اهواز را آب گرفت و بندر امام و ماهشهر دچار مشکل شدند، بیشترین میزان بارندگی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلی متر بود. سال گذشته که یک متر آب خانه‌های مردم را فرا گرفته بود و تا ده روز نیز وجود داشت، در عرض دو ساعت ۹۰ میلی متر باران بارید و امسال در طول دو روز کمتر از ۵۰ میلی متر بارندگی داشتیم و این نشان می‌دهد میزان بارش سنگین نبوده است.

 

وی از سوء مدیریت در اجرای تعهدات دولت در زیرساخت‌های خوزستان گفت و تصریح کرد: واقعا زیبنده مردم استان خوزستان نیست که در این شرایط زندگی کنند. در سال ۹۶ و در ایام انتخابات بیلبورد نصب شده بود و از اختصاص ۲۳ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های زیرساختی استان خوزستان با اولویت فاضلاب خبر می‌داد.

 

یوسفی افزود: اختصاص اعتبارات به فاضلاب اهواز مصوبه هیئت وزیران گرفت و تشریفات قانونی طی شد و بر اساس آن، قرار بود ۶ میلیارد دلار که با دلار آن زمان ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌شد، به فاضلاب اختصاص پیدا کند اما مشخص نیست چه میزان از آن تخصیص داده شده است و دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد.

https://hoorkhabar.ir/690944کپی شد!
86
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.