لج بازی، شعار و عدم خروجی؛ حاصل جلسات مسئولین اهوازی!

به گزارش هورنیوز؛ پس از بلایای طبیعی و غیر طبیعی متعددی که به استان خوزستان و مخصوصاً شهر اهواز طی سالهای گذشته نازل شد و هیچ راهکار معقول و منطقی برای برطرف نمودن این مشکلات تا کنون از سوی مسئولین ارائه نشده، و اگر هم شده بحث از بودجه ای است که از توان مسئولین این استان برای جذب آن خارج است، باران این نعمت الهی بار دیگر به جای احساس شادمانی، ترس و وحشت را در دل شهروندان این خطه زرخیزِ بلادیده نشاند. بارانی که با قطرهای ظریف و شفابخشش باردیگر خاطرات دلهره آور خانه خرابی های هشت سال جنگ تحمیلی را به ارمغان آورد. بارانی که در این شرایط نابسامان اقتصادی حاصل دسترنج و یک عمر زحمت و تلاش عده زیادی از مردم شهرهای ماهشهر، بندرامام خمینی ره، اهواز و …. را نیست و نابود کرد تا این بلادیدگان همچون سالهای گذشته منتظر وعده های بی سرانجامی باشند که برخی از آنها همچنان از سوی دولتی ها محقق نشده است!

 

در این میان و پس از عدم حضور به موقع برخی ناظرین، رسانه ها با میدان داری و انعکاس دقیق جزئیات موجب شده تا مسئولین بلند پایه کشوری دستوراتی صادر کنند که احتمالا این دستورات در آینده به جهت حل و فصل معضلات بی شمار استان خوزستان مثمر ثمر باشد.

 

از سویی دیگر پس از این ماجراها در یکصد و سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که ۱۵ آذرماه با حضور شهردار و نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی وضعیت آبگرفتگی اهواز پس از بارندگی برگزار شد، مواردی مطرح شد که کمتر بوی همدلی و راهکار برای حل مشکلات مردم این شهر داشت.

 

در قسمتی از این جلسه به جای تقدیر و تشکر از زحمات رسانه ها، مجتبی یوسفی با انتقاد از این فضا گفت: با گذشت دوران خدمات، مردم ما را قضاوت می‌کنند؛ قضاوت در کانال تلگرام یا واتساپ و…نیست بلکه کف خیابان است.

 

وی در بخشی دیگر افزود: در سال ۹۶ و ۹۷ اهواز را آب گرفت اما در آن شرایط، هنوز اقلیم تغییر نکرده بود و بحث‌ها در زمینه آب‌های سطحی نبود اما از سال ۹۷ به بعد پروژه‌هایی در این زمینه تعریف شد اما چرا پروژه‌ها اجرا نشدند؟ دولت تعهدات قبلی را انجام نمی‌دهد، چه کسی می‌خواهد جواب مردم را بدهد؟ مردم کارهای انجام‌شده را در روز بحران می‌بینند؛ حالا زندگی مردم زیر فاضلاب رفته است.

 

همچنین در یک تقابل که ریشه در گذشته داشت، یوسفی در پاسخ به صحبت‌های مطرح‌شده از سوی اسکندر لطفعلی‌زاده عضو شورای شهر اهواز در این جلسه مبنی بر اینکه یوسفی پیش از این شهردار یکی از مناطق اهواز بوده است و اکنون نماینده مجلس شده است، گفت: شما دو سال عقب هستید؛ اکنون نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی هستم نه شهردار منطقه. اکنون هم صحبت‌های مطرح‌شده توسط شما برای من مهم نیست و وظیفه خود را انجام می‌دهم.

 

از سویی دیگر سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به مشکلات آبگرفتگی، خطاب به مسئولان استان گفت: مردم آه دارند؛ حواس‌تان باشد که آه مردم به گونه‌ای دامن‌تان را نگیرد که دچار مشکل در سلامت، آینده و عاقبت شوید، حواس‌مان باشد از پس مسئولیت‌مان بربیاییم.

 

وی افزود: گناه ما این است که برخی مدیران، حیات سیاسی خود را در ایجاد بحران می‌بینند، و به این مدیران اشاره نکرد؟!

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: آقای حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان عنوان می‌کند که شبکه فاضلاب، جوابگوی آب باران و آب‌های سیل آسا نیست که قبول کردیم اما روزی که به وزیر و استاندار گفتیم اکنون وقت آن نیست که آبفای روستایی بدهکار را با آبفای شهری ادغام کنید، چرا این کار را کردند؟ اکنون پس از شش هفت ماه، هنوز مدیر آبفا اهواز نداریم؛ باید مشخص شود که بدانیم طرف‌مان چه کسی است؟

 

حسینی تصریح کرد: جداسازی شبکه آب‌های سطحی و فاضلاب در برخی نقاط عملی نیست و باید نظرات کارشناسی مورد توجه قرار بگیرد.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در این چند ماه، تعهدات داده‌شده به ما محقق نشد و قطعا این رویه را تغییر می‌دهیم و تعامل ما به شکل شش ماه اول نخواهد بود. از این به بعد هر ماه برای مردم سرنوشت‌ساز است. مدیران اجرایی باید مستند و مشخص، پاسخگوی کارها باشند و در مورد هرگونه آسیب، مورد مواخذه قرار بگیرند.

 

همچنین شبیب جویجری دیگر نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: هر جا فعالیت‌ها به سمت فرا بخشی می‌رود با مشکل مواجه می‌شویم و همدیگر را تحمل نمی‌کنیم و بحث حاشیه، بر متن غلبه می‌کند.

 

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: منبعد باید هر دو ماه یک بار جلساتی در خصوص مهم‌ترین معضلات برگزار شود و مدیران بگویند که ما باید کدام وزیر را به استان خوزستان بیاوریم. باید کار کارشناسی و تقسیم کار انجام شود و خروجی این جلسات باید صورت‌جلسه شود.

 

به گزارش هورنیوز، این جلسات که از امروز تا تاریخ آینده مدیران را بررسی می کنیم و همچنین جلساتی برای بررسی عملکرد ایشان برگزار می کنیم، در سالهای گذشته بسیار شعار داده شده و مردم منتظر عمل از سوی این مسئولین هستند.

 

لازم به توضیح است اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز در اینخصوص گفت: برای مقابله با بلایای طبیعی سال گذشته پنج هزار و ۸۴ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شد که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه منظور شده و تا کنون نیز هیچ مبلغی در اختیار دستگاه های اجرایی استان خوزستان قرار نگرفته است! یعنی جایی که همین نمایندگان باید برای جذب آن تلاش کنند و مشخص نیست اگر تلاش کرده اند و محقق شده است این بودجه کجا مصرف شده؟!

 

در پایان از نمایندگان مردم خوزستان و مخصوصا شهر اهواز خواهانیم به جای درگیری و تقابل به دلیل برخی مسائل گذشته و طرح موضاعات شعارگونه بدون بازخورد، با پیگیری، تحقق و نظارت دقیق از تکرار حوادث تلخ گذشته در آینده جلوگیری کنند.

https://hoorkhabar.ir/690731کپی شد!
68
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.