صنایع تبدیلی خرما یکی از نیازهای مهم خوزستان است

هورنیوز – محمد رشیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص نظارت میدانی از مینو شهر و خرمشهر، گفت: در زمینه اجرای پروژه آبرسانی به هزار هکتار از اراضی مینوشهر که بخشی از پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان است مشکلاتی وجود دارد.

 

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش‌ زیادی از پروژه آبرسانی به هزار هکتار از اراضی مینوشهر اجرا شده است، تصریح کرد: در گذشته مینوشهر پایگاه تولید خرما بوده اما در حال حاضر بخش زیادی از این نخلستان‌ها از بین رفته و شرایط احیاء آنها را فراهم نکرده‌اند.

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی ضربه به نخلستان‌های خرمشهر و مینوشهر وارد کرده است، عنوان کرد: از بین رفتن نخلستان‌ها در استان خوزستان باعث شده تا اقتصاد مردم از کشاورزی به سمت تجارت و اقتصاد مرز حرکت کند اما مینوشهر می‌تواند به پایگاه محکمی در زمینه کشاورزی و گردشگری تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه منطقه خرمشهر و مینوشهر نیاز فراوان و جدی به صنایع تبدیلی خصوصا در حوزه خرما دارند، گفت: متاسفانه خام فروشی باعث شده تا محصولات تولیدی ارزش افزوده نداشته باشند، باید صنایع تبدیلی در خرمشهر و مینو شهر توسعه داده شوند.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در نظارت میدانی از خرمشهر و مینوشهر مقرر شد اسکله صیادی مینوشهر احداث شود، عنوان کرد: احداث اسکله صیادی مینوشهر موجب ایجاد اشتغال فراوان در منطقه می‌شود، متاسفانه در حال حاضر اسکله صیادی خرمشهر علی رغم ظرفیت بالا فعالیتی ندارد و متوقف شده است.

https://hoorkhabar.ir/690209کپی شد!
31
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.