۱۳ آبان؛ روز استکبار ستیزی

هورنیوز؛  ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به مثابه روز تقابل حق و باطل است. روزی که جوانان آزاده ایرانی شرف و عزت و استقلال را به خود هدیه داده و از استعمارگران غرورشان را پس گرفتند. روز سیزدهم آبان ماه سال ۵۸ دانشجویان انقلابی در حمایت از دانش آموزان شهید خود انقلابی بزرگ را با تسخیرلانه جاسوسی رقم زدنند.

 

روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی تنها یک حادثه سیاسی نیست بلکه آغاز تحول عمیقی بود که در خاورمیانه و در سطح جهان در جهت عریان ساختن ماهیت پنهان شده زمامداران استعمار و گردانندگان سیاست خارجی امریکا به وقوع پیوسته بود.

 

سیزده آبان از خاطره انگیزترین روزهای انقلاب شکوهمند اسلامی است که شاید تاریخ معاصر ما روزی بدین اهمیت و بزرگی کمتر به یاد داشته باشید.

 

روز دانش آموزان در چنین روزی توانستند گوهر دانش و آموزندگی را در آیینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند. راه از مدرسه تا خیابان را چنان پیمودند که رزمندگان بی باک جبهه ها را در می نوردند و در برابر آهنگهای آتشبار ستم چنان صف آرایی کردند که کوهها بر فراز دشتهای تفتیده کویری آشیانه فساد و لانه جاسوسان را سیزدهم آبان از هم گسیخت.

 

دانشگاهیان دین باور به پیروی از امام نور دیواره های نفاق و خیانت را فرو ریختند و شمعی فروزانتر از شمع نخست در میانه جنگ و کاراز افروختند.

 

فرا رسیدن این روز را به پیشگاه همه دانش آموزان و دانشجویان ایران اسلامی تبریک عرض می نماییم و امیدواریم که با پایان یافتن دوران این ویروس منحوس، هرچه زودتر شاهد حضور دانش آموزان و دانشجویان عزیز در میدان علم و جهاد باشیم.

دکتر اسدالله چراغی مدرس دانشگاه

https://hoorkhabar.ir/690030کپی شد!
57