کارگران بازداشتی هفت‌تپه بدون دسترسی به وکیل تفهیم تهام و بازجویی شدند

هورنیوز – فرزانه زیلابی، وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در خصوص آخرین وضعیت پرونده کارگران بازداشتی این شرکت گفت: اتهام کارگران بازداشتی هفت تپه، اخلال در نظم عمومی بوده و پرونده آن‌ها به شعبه دوم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش ارجاع شده است. با وکالت قبلی که از یوسف بهمنی و ابراهیم عباسی منجزی داشتم، اعلام وکالت کرده و با دو کارگر دیگر، حمید ممبینی و مسعود حیوری، جهت اعطای وکالت در زندان دیدار داشتم.

 

زیلابی افزود: بازداشت این کارگران در روز تعطیل (پنجشنبه) صورت گرفته و تفهیم اتهام و بازجویی‌های آن‌ها نیز، بدون دسترسی به وکیل انجام شده است. مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دادگستری شوش در روز شنبه، عملا باعث تعطیلی دادگستری شده و روز گذشته هم رئیس دادگستری و دادستان حضور نداشتند. پیگیری من و نمایندگان کارگری از جانشین رئیس دادگستری نیز بی‌پاسخ و بی‌نتیجه ماند.

 

وکیل کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه اظهار کرد: ظاهرا وثیقه پنجاه میلیونی برای کارگران تعیین شده، ولی به آن‌ها ابلاغ نشده است. همه موارد یاد شده و تعلل در ابلاغ قرار، موجبات طولانی شدن بازداشت کارگران را بدون هیچ ضرورتی فراهم کرده است.

 

وی گفت: وثیقه پنجاه میلیونی تا کنون به کارگران ابلاغ نشده و باید در نظر داشت که این قرار از نظر نوع و میزان، قرار متناسبی نیست. مضاف بر اینکه، تامین آن از عهده کارگر نیز خارج است. با این همه، موافقت یا عدم موافقت دادستان با قرار وثیقه پنجاه میلیونی مشخص نیست.

 

زیلابی اظهار کرد: روز گذشته، یازدهم آبان‌ماه پس از ساعت‌ها سردرگرمی در دادگستری شهرستان شوش و تا پایان وقت اداری، پرونده کارگران پیدا نشده و در نتیجه، امکان دسترسی وکیل به پرونده و مطالعه آن هم فراهم نشد. درحالی که این روزها، مسئله کارگران باید دغدغه اصلی مسئولان باشد، اما گویا همه در خواب به سر برده و این مسئله به عمد یا غیر عمد، جزو مسائل کم اهمیت و دسته چندم مسئولان دادگستری قرار گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر اینکه، ظاهرا تعدادی از زندانیان زندان دزفول، محل بازداشت کارگران نیز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و این مسئله نگرانی کارگران و خانواده‌های آن‌ها را به دنبال داشته است.

امتداد

https://hoorkhabar.ir/689923کپی شد!
113
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.