مختلط بودن سیستم فاضلاب و فرسودگی شبکه معضلی جدی در اهواز است

هورنیوز – محمد حری مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان درخصوص علل مشکلات فاضلاب در اهواز گفت: مسطح بودن اهواز سبب بروز مشکلات عدیده برای خروج فاضلاب و به ویژه آب‌های سطحی ناشی از بارندگی می‌شود.

 

او افزود: ایجاد مشکلات جدی در زمینه فاضلاب و آبگرفتگی معابر در معابر و خیابان‌های اصلی و فرعی نشان دهنده مختلط بودن سیستم فاضلاب، فرسودگی و ریزشی بودن آن است و وقتی حجم بارش‌ها زیاد می‌شود، معضلات جدی گریبان شهر و اهالی مناطق مختلف را می‌گیرد.

 

حری اظهار داشت: در بخش‌هایی که فاضلاب طراحی شده و شبکه مجزای آب‌های سطحی وجود ندارد، شبکه فاضلاب پس از بارندگی پاسخگو نیست و شاهد آبگرفتگی معابر شهر در سطح گسترده هستیم، بطوریکه بارندگی شدید که اوایل فصل پاییز پارسال رخ داد، مشکل جدی به وجود آورد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: در برخی مناطق نیز از سالیان گذشته جوی‌هایی وجود دارد که هم برای دفع و جمع آوری آب‌های سطحی و هم برای دفع فاضلاب کاربرد دارند و این اختلاف بین شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب است که حذف آن چالش‌ها و مشکلاتی را ایجاد می‌کند و در مقابل وجود آن‌ها سبب اتفاقات ناگوار نظیر سقوط اهالی منطقه و به ویژه کودکان و مرگ و میر خواهد شد.

 

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خوزستان متولی آب‌های سطحی را شهرداری‌ها عنوان کرد و بیان داشت: این ارگان باید برنامه‌های منظمی برای جمع آوری آب‌های سطحی در فصول مختلف سال و به ویژه در زمان بارندگی داشته باشد، ضمن اینکه باید تفاهمی در این زمینه صورت گیرد تا طراحی مناسب اعم از مختلط یا منفک بودن انجام شود.

https://hoorkhabar.ir/689629کپی شد!
42