ارزش صادرات محصولات فولاد اکسین خوزستان ۳ برابر افزایش یافت

هورنیوز – امین ابراهیمی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین: فولاد اکسین به عنوان اولین تولیدکننده ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی در خاورمیانه با مشارکت شرکت فولاد خوزستان به منظور تأمین نیاز‌های ارزی خود در سال ۹۸ موفق شد ضمن افزایش ۳ برابری مقدار صادرات و ۵ برابری ارزش صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رکورد جدیدی در این زمینه نیز دست یابد.

 

او افزود: ورق‌های تولیدی و با ارزش افزوده این شرکت به بازار‌های اتحادیه اروپا، کشور‌های حوزه خلیج فارس و کشور‌های آسیای میانه CIS صادر شد، این مهم در شرایطی تحقق یافت که تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران و قراردادن نام فولاد اکسین در فهرست تحریم ها، وضعیت دشواری را جهت صادرات و انتقال ارز و کشتیرانی رقم زده بود.

 

ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به تعریف استراتژی صادرات پایدار محصولات تولیدی در نقشه استراتژیک شرکت و برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر است در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۰ درصد از ورق‌های تولیدی به صادرات اختصاص یابد. هر چند شیوع پاندمی کرونا در جهان از اوایل سال، قرنطینه، وضع محدودیت‌ها در مقاصد صادراتی و بسته شدن مرز‌ها باعث اختلال جدی در روند صادرات محصولات فولادی کشور و از جمله ورق‌های فولاداکسین شد، به نحوی که علیرغم وجود سفارش و انعقاد قرارداد با مشتریان خارجی، بارگیری و ارسال محصولات صادراتی متوقف و یا با کندی انجام می‌شد.

 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: با رفع تدریجی محدودیت‌ها و باز شدن برخی مرز‌های کشور با همسایگان، صادرات ورق‌های این شرکت مجدداً آغاز و تا ابتدای مردادماه ادامه یافت، ولی اعلام ممنوعیت صادرات ورق از سوی ستاد تنظیم بازار وزارت صمت با هدف تأمین نیاز بازار داخلی منجر به توقف مجدد صادرات، اختلال جدی در برنامه ریزی تأمین منابع ارزی، نارضایتی مشتریان خارجی و خطر از دست دادن بازار‌های صادراتی این شرکت شد.

 

او ادامه داد: وزارت صمت تنظیم بازار داخلی فولاد را به صادرات شرکت‌ها گره زده است و با محدودیت‌های فعلی قطعاً صادرات فولاد کشور کاهش می‌یابد که این شرکت نیز از موضوع مذکور بی نصیب نمانده این در حالی است که مطابق با آمار و اطلاعات، در حال حاضر حدود ۵۰ درصد از فولاد تولیدی کشور مازاد بر نیاز داخلی است و این مهم فرصتی جهت کمک به کشور در تأمین منابع ارزی موردنیاز در فضای پرچالش ارزی محسوب می‌شود.

 

ابراهیمی دتصریح کرد: از وزیر صمت و سایر مسئولین کشور انتظار می‌رود در سال جهش تولید با تصمیمات خود ضمن تسهیل صادرات زمینه لازم تحقق شعار سال جاری را فراهم آورند.

https://hoorkhabar.ir/689583کپی شد!
26
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.