انعقاد توافق‌نامه پروژه شناورسازی بزرگ‌ترین مغروقه آبراه بین‌المللی اروند

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: قرارداد شناورسازی بزرگ‌ترین مغروقه آبراه بین‌المللی اروند در بندر خرمشهر منعقد شد.

عادل دریس از توافق‌نامه همکاری سه جانبه برای سرعت بخشیدن به پروژه شناورسازی بزرگ‌ترین مغروقه آبراه بین‌المللی اروند در بندر خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: با انعقاد این قرارداد بزرگ‌ترین مغروقه آبراه بین‌المللی اروند در بندر خرمشهر شناور خواهد شد.

وی ادامه داد: این توافق‌نامه میان خریدار مغروقه، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مالک قبلی مغروقه و بندر خرمشهر به‌عنوان دستگاه نظارت بر پروژه عملیات خارج‌سازی بزرگ‌ترین مغروقه اروند رود امضا شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: با توجه به حساسیت مغروقه خانیان و قرارگیری آن در محدوده خطرساز (وسط کانال) مقابل اسکله‌های عملیاتی بندرخرمشهر، به منظور تسریع در روند اجرای پروژه توافق‌نامه همکاری سه جانبه منعقد شد.

دریس افزود: مغروقه خانیان به دلیل اصابت چندین موشک در زمان جنگ تحمیلی به‌صورت عرضی در کانال غرق شده و به همین علت خارج سازی آن از لحاظ تأمین ایمنی دریانوردی جهت تردد شناورها به بنادر ایران و عراق بسیار حائز اهمیت می‌باشد که با خارج سازی این مغروقه، علاوه بر ایمن شدن مسیر تردد شناورها، دو پست اسکله غیرعملیاتی بندرخرمشهر نیز قابل بهره‌برداری می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به نگاه ویژه دولت در احیاء مجدد آبراه اروند، انجام عملیات خارج سازی مغروقه‌های باقی‌مانده در این آبراه با پیگیری‌های این اداره کل در دست اقدام می‌باشد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تأکید بر پایبندی مجری و مدیر پروژه بر رعایت موارد ایمنی در حین خارج سازی و انتقال لاشه مغروقه به خشکی ابراز کرد: در نظر گرفتن تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه در این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است.

عادل دریس در پایان خاطر نشان کرد:  امیدواریم با امضای این توافق‌نامه، سرعت اجرای پروژه به حد قابل قبول برسد و شاهد خارج سازی بزرگ‌ترین مغروقه اروند رود تا پایان سال باشیم.

https://hoorkhabar.ir/68936کپی شد!
186
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.