۲ هزار تبلت بین دانش‌آموزان مناطق محروم ماهشهر توزیع می‌شود

هورنیوز – علی ربانی بیان کرد: این پویش در سطح ملی در حال انجام است و هماهنگی لازم با وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان برای خرید این تعداد تبلت انجام شده است.

 

وی گفت: سازمان های دیگر مثل وزارت رفاه، بنیاد برکت، ایرانسل، همراه اول، و سایر گروه های مردمی نیز در این امر مشارکت دارند.

 

مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت: تعداد تبلت ها براساس توان شرکتها، سازمانها و افراد مشارکت کننده خواهد بود و تلاش می شود تعداد زیادی از دانش آموزان به تبلت یا گوشی هوشمند مجهز شوند.

 

وی گفت: در صورتی که اهدای تبلت به همه دانش آموزان میسر نشد تلاش می شود به هر خانواده شناسایی شده در مناطق محروم یک تبلت با هماهنگی آموزش و پرورش مناطق اختصاص یابد تا دانش آموزان آن خانواده در فاز اول از حداقل امکانات آموزشی بهره مند باشند.

 

ربانی افزود: این پویش از ابتدای شهریور شروع شده و پتروشیمی ها در حال اعلام میزان مشارکت هستند و در فاز یک انعقاد تهیه ۲ هزار دستگاه تبلت از طریق مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان  با تقبل هزینه از سوی شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حال انجام است.اعتبار خرید این تبلت ها از سوی شورای راهبردی شرکتهای پتروشیمی منطقه ماهشهر و عسلویه تامین می شود.

 

به دلیل شیوع ویروس کرونا و آموزش غیرحضوری و آنلاین دانش آموزان با استفاده از شبکه شاد برای کمک به دانش آموزان مناطق محروم از شرکت ها و خیران برای تهیه تبلت درخواست یاری و همکاری شده است.

 

تاکنون استانداری خوزستان تامین سه هزار تبلت، معاونت مناطق محروم رییس جمهوری تامین پنج هزار تبلت و پتروشمی ماهشهر تامین ۲ هزار تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم خوزستان را تقبل کرده اند.

 

این کار به منظور اجرای عدالت آموزشی در استان و جلوگیری از عقب ماندن دانش آموزان از تحصیل در این شرایط سخت کرونایی اجرا می شود.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/689268کپی شد!
29
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.