کاهش رعایت ضوابط بهداشتی در مناطق کم‌برخوردار باعث بروز کرونا شده است

هورنیوز – دبیر شورای سلامت اهواز گفت: دستورالعملهای بهداشتی در برخی ادارات استان رعایت نمی شود و اماکن پرمراجعه مانند دفاتر پیشخوان ، پلیس +۱۰ و مراکز رهگشا باید توجه بیشتر به سلامت خود و مردم داشته باشند.

 

دکتر احمد مشکورنیا باتاکید بر لزوم رعایت ضوابط بهداشتی افزود: مسافرت به خارج از استان، مهمانی‌های خانگی، برگزاری مراسم، بازگشایی مدارس و برگزاری کنکور از جمه عوامل بازگشتاهواز به وضعیت قرمز بوده است .

 

دبیر شورای سلامت اهواز  با بیان اینکه ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت و ۲۰ درصد علامت‌دار هستند، ادامه داد: پنج تا هفت روز پس از زمانی که همه چیز را رها می‌کنیم و دستورالعملها رعایت نمی‌شوند، موارد سرپایی بیماری بروز پیدا می‌کنند و دو تا سه هفته بعد از آن، موارد بستری و چهار تا شش هفته بعد نیز موارد مرگ و میر افزایش می‌یابند.

 

مشکورنیا گفت: افرادی در مناطق کم‌برخوردار ماسک نمی‌زنند و این کار را هم تبلیغ می‌کنند که باید با امر به معروف و نهی از منکر آموزش‌های لازم به این مردم داده شود.

 

وی با بیان اینکه از یک ماه و نیم پیش برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت آغاز شده است، افزود: در مناطق کم‌برخوردار، برخی افراد سواد خواندن و نوشتن ندارند یا حتی اگر سواد داشته باشند درک درستی از مطالب ندارند، بنابراین باید آموزش‌ها به این افراد به صورت چهره به چهره داده شود.

 

رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز در خصوص وضعیت رعایت ضوابط بهداشتی در مدارس، گفت: در شرق اهواز ۶۶۷ شیفت مدرسه داریم که در یک هفته گذشته ۴۲۰ مورد بازدید از این مدارس انجام شد و این هفته نیز بازدید‌ها تکمیل می‌شود، اما پس از آن نیز مجدداً و به صورت مستمر بازدید‌ها ادامه می‌یابد.

 

وی با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون کودکان بیان کرد: در یک بازه زمانی که در وضعیت قرمز بودیم، وضعیت واکسیناسیون به ۷۵ تا ۸۰ درصد کاهش یافت که اکنون به ۹۲ درصد رسیده و با شاخص استاندارد فاصله زیادی نداریم.

https://hoorkhabar.ir/689039کپی شد!
59
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.