فسخ قرارداد با مالکان هفت تپه، تصمیم قطعی دیوان محاسبات

هورنیوز – رئیس دیوان محاسبات گفت: پس از تحقیق و تفحص اعلام کردیم که فسخ قرارداد باید صورت گیرد و این تصمیم، تصمیم قطعی دیوان محاسبات است که به وزارت اقتصاد اعلام شده است.

 

مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین بررسی‌های دیوان محاسبات در زمینه پرونده هفت تپه گفت: وظیفه ذاتی دیوان محاسبات نظارت دقیق بر عملکرد بودجه است. یکی از سرفصل‌های بودجه درآمد‌های دولت بوده که فروش دارایی‌ها نیز زیرمجموعه آن است. واگذاری‌ها براساس اصل ۴۴ قانون اساسی در همین راستا است و واگذاری هفت تپه نیز بر همین مبنا بوده است.

 

وی ادامه داد: واگذاری هفت تپه که از سال ۹۴ اتفاق افتاد از سال ۹۴ با ۲۵ درصد کاهش قیمت رخ داد، ولی اصلی‌ترین ایراد به این واگذاری نظارت پس از واگذاری است که اهلیت خریدار برای دیوان محاسبات ثابت نشده است.

 

بذرپاش دیگر ایراد در واگذاری هفت تپه را قیمت پایه واگذاری برشمرد و گفت: همچنین پایبند نبودن خریداران به تعهدات پس از خرید نیز یکی دیگر از واگذاری هفت تپه است لذا به همین دلیل پس از تحقیق و تفحص اعلام کردیم که فسخ قرارداد باید صورت گیرد و این تصمیم، تصمیم قطعی دیوان محاسبات است که به وزارت اقتصاد اعلام شده است.

https://hoorkhabar.ir/688957کپی شد!
97
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.