انتقاد شدید فرماندار ویژه آبادان از مسئولان آبفای خوزستان

هورنیوز – فرماندار ویژه آبادان در نشست بررسی مشکلات شهری گفت: مردم آبادان و حتی خرمشهر از آب شرب سالم و شبکه فاضلاب سالم محروم هستند و طی چند دهه گذشته مجلس و دولت‌هایی گذشته مشکلات این شهر را حل نکرده اند.

 

زین العابدین موسوی با انتقاد شدید از کمبود اعتبارات عمرانی در شهرستان آبادان افزود: دولت و مجلس باید به فکر حل مشکلات آبادان باشند و علاوه بر تامین اعتبار مورد نیاز یک پیمانکار خاص طرح فاضلاب آبادان اختصاص دهد نه اینکه پیمانکاری طرح آبادان را به عهده بگیرد که چندین طرح در شهر‌های دیگر هم در دست اجرا دارد.

 

وی با بیان اینکه ما نیازمند توجه مجلس انقلابی هستیم گفت: همه از مشکلات آبادان حرف میزنند، اما تاکنون این مشکلات را حل نکرده اند.

 

همچنین جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه ۴۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب آبادان نیاز به اصلاح و نوسازی دارد گفت: آب روستایی شهرستان نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که علاوه بر آن سد‌های بالا دست و پایین دست بهمنشیر باید با تامین اعتبار کامل شوند در غیر اینصورت کشاورزی منطقه بشدت لطمه خواهد دید.

 

سید محمد مولوی دیگر نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه برای تکمیل فاضلاب آبادان به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سد‌های پایین دست و بالا دست بهمنشیر هزار و ۸۰۰ میلیارد توان اعتبار نیاز است افزود: شهر آبادان محرومیت‌ها و نابسامانی‌های بسیار شدیدی دارد و با این اعتبارات قطره چکانی آباد نخواهد شد.

 

وی آبادان را در هر رشته اقتصادی دارای فعالیتی بسیار چشگیر اعلام کرد و گفت: در زمینه صنعت نفت، پتروشیمی، کشاورزی و نخیلات، بندر و دریانوردی و بسیاری موارد اقتصادی دیگر آبادان در کشور در رتبه‌های بالا قرار دارد و این امر می‌طلبد که بیش از پیش برای حل مشکلات آبادان اقدام شود.

 

سید مجتبی محفوظی دیگر نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مردم آبادان شعار زیاد شنیده اند گفت: شعار و حرف دیگر بس است و ما نیاز به عمل و حمایت قاطعانه داریم.

 

وی با انتقاد از وجود خاکریز‌ها در امتداد رودخانه اروند گفت: امروز آبادان یکی از امن‌ترین شهر‌های کشور است و این خاکریز‌ها باید برداشته شود.

 

محفوظی با بیان اینکه جمعیت آبادن نسبت به قبل از دوران دفاع مقدس بسیار کم شده است افزود: بیکاری یکی از معضلات بزرگ این شهرستان است در حالی که با سرمایه گذاری بر بخش‌های گردشگری، کشاورزی و نخیلات، صنایع پایین دست پتروشیمی و نیز فعال سازی گمرکات ده‌ها هزار شغل جدید میتوان در منطقه ایجاد کرد.

 

امام جمعه آبادان هم در این نشست به برخی مشکلات شهرستان آبادان اشاره کرد و خواستار حل این مشکلات و توجه جدی مسئولان به این منطقه شد.

 

گفتنی است این نشست به دلیل حمله قلبی فرماندار نیمه کاره به پایان رسید و پیگیری این جلسه به زمانی دیگر موکول شد.

https://hoorkhabar.ir/688523کپی شد!
93