مجلس و نمایندگان به دنبال فیلترینگ نیستند/ اختلاس در ادارات زیبنده استان نیست

هورنیوز – سید کریم حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز (دوشنبه ۱۰ شهریور) برگزار شد اظهار کرد: اولویت اول مجلس یازدهم موضوعات معیشتی و اقتصادی بود و نمایندگان خوزستان با آغاز به کار مجلس یازدهم در سه بعد قانون‌گذاری، نظارت و فعالیت‌های استانی حضور بسیار فعالی داشتند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس یازدهم سه مصوبه باعث جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در برخی موارد شد که می‌توان به مصوبه برقراری مالیات برای خانه‌های غیرمسکونی، اعطای قیر رایگان به مناطق روستایی و شهرهای کوچک و افزایش سرمایه‌گذاری بورسی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه در بحث نظارتی کارهای بسیار مطلوبی صورت گرفته است اضافه کرد: نشست‌های بسیار خوبی با رئیس دیوان محاسبات کشور برگزار شده و مطالبات خوزستان در حال بررسی است؛ گاها می‌شنویم در برخی شرکت‌ها یا ادارات اختلاس‌هایی صورت می‌گیرد که این مهم زیبنده استان نیست.

 

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اولویت اول خوزستان موضوع آب و انتقال آب است اذعان داشت: مجمع نمایندگان خوزستان حساسیت بسیار ویژه‌ای نسبت به موضوع انتقال آب دارند و ما نسبت به موضوع انتقال آب و تامین آب برای طرح ۵۵۰ هزار هکتار با وزرات نیرو با چالش جدی مواجه هستیم.

 

وی عنوان کرد: نمایندگان خوزستان بیشترین جلسات را پیرامون موضوع کارگران هفت‌تپه برگزار کردند اما متاسفانه برخی رسانه‌ها، آمدن نمایندگان سایر استان‌ها که در قالب کمیسیون‌ها بوده را به این مهم ربط می‌دهند، در حالی که این‌گونه نیست و نمایندگان خوزستان به ویژه نماینده مردم شوش در همه جلسات حاضر در حال پیگیری این مهم است.

 

حسینی در بخشی از سخنان خود به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی در یک سفر چهار روزه به خوزستان سفر خواهد کرد که در این سفر علاوه بر بازدید از ۱۶ شهرستان موضوعاتی چون اشتغال، محیط زیست و … مورد بررسی و پیگیری خواهند شد.

 

وی تصریح کرد: پیگیری نسبت به مشکلات و معضلات جامعه از اهم وظایف خبرنگاران است، اما متاسفانه در وقایع اخیر همچون آب، غیزانیه و روستای ابوالفضل برخی افراد از این فضا سوءاستفاده کرده و این موضوع را تبدیل به یک تشنج در جامعه کردند هرچند که ردپای برخی مدیران در این اتفاق دیده می‌شود؛ متشنج کردن فضای استان به مصلحت خوزستان نیست.

 

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی عمده‌ترین مشکل استان را کمبود تدبیر در امور دانست و ابراز کرد: دامن زدن به برخی مشکلات با هدف رفع مشکل کار درستی است اما تبدیل آن به یک تشنج کار پسندیده‌ای نیست، ما باید فضایی در استان ایجاد کنیم که سرمایه‌گذاران بتوانند در خوزستان حضور یابند.

 

وی خط قرمز نمایندگان خوزستان را مدیران پروازی و غیربومی دانست و بیان کرد: اراده قاطع نمایندگان خوزستان برای تغییر مدیران پروازی و غیربومی وجود دارد اما نباید تا پایان دولت به تحقق این مهم امید داشت، نمایندگان خوزستان به صورت رسمی در انتصابات دخالت ندارند اما درباره برخی انتخاب‌ها چه در حوزه استانداری و چه سایر مدیران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس آسیب جدی به کشور وارد می‌کند اظهار داشت: مجلس و نمایندگان به دنبال فیلترینگ نیستند و نخواهند بود، اما صحبت‌های نمایندگان درباره نحوه مدیریت فضای مجازی و راه‌اندازی شبکه ملی است.

 

وی در پایان یاد آور شد: عزم و اراده جدی برای بهبود وضعیت کسب و کار میان مدیران استانی نمی‌بینم، برای رفع مشکل برخی از پروژه‌های نیمه‌تمام با مدیران کشوری و بانک‌ها نشست‌هایی برگزار و موافقت اعطای وام گرفته شد اما سرمایه‌گذار با لطایف الحیلی آن پروژه را انجام نمی‌دهد؛ عمده چالش نمایندگان خوزستان سوءمدیریت است.

منبع: شبستان

https://hoorkhabar.ir/688512کپی شد!
41