سمن ها بازوی توانمند دولت و ملت در بحران ها/جایگاه انجمن های مردم نهاد بر هیچکس پوشیده نیست

هورنیوز – سعید رضوانی روز گذشته در نشستی که به مناسبت فرارسیدن سالروز سمن‌ها، نشست خبری با حضور سیروس داودی نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد(سمن‌ها) خوزستان، خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌های محلی و سراسری در محل دفتر سازمان‌های مردم نهاد خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تحولات جهانی و گذار از عصر صنعتی و ارتباطات به عصر اطلاعاتی و اجتماعی شبکه سازی و شبکه داشتن خیلی پر اهمیت شده است.

 

او با بیان اینکه جایگاه انجمن های مردم نهاد در جامعه بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: استان خوزستان استانی پیشرو در شبکه سازی انجمن های مردم نهاد بوده و این انجمن ها در بزنگاه های حساس همواره یاری رسان دولت و ملت بوده اند.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان افزود: در سیل ۹۸ شاهد آن بودیم که انجمن های فعال در خوزستان با استفاده از ظرفیت های خود با ارایه اخبار و اطلاعات بروز و دقیق چگونه در امر کمک رسانی و امداد رسانی به مجموعه های مختلف یاری رساندند.

 

رضوانی بیان کرد: سمن ها در بحران های مختلف خوزستان با بررسی دقیق مشکلات فرهنگی و اجتماعی و نیازهای منطقه همواره بازوی توانمندی برای دولت بوده اند.

 

او اضافه کرد: در حوزه های کمک رسانی و توزیع خدمات ورود سمن ها موجب تسریع در ارایه خدمات شد واین انجمن ها با طراحی نرم افزاری به ارایه آمار دقیق از خانوارها و افرادی که خدمات دریافت کرده بودند، پرداختند.

 

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان با اشاره به زلزله مسجدسلیمان افزود: در این بحران سمن ها در لحظات اولیه به موضوع ورود کرده و با تمام توان کار امداد رسانی و خدمت رسانی را انجام دادند و در بخش نظارتی هم به شدت فعال بوده و با جدیت این موضوع را دنبال کردند.

 

رضوانی در پایان با بیان اینکه در دوران کرونا سمن ها نقشی سازنده ایفا کردند، بیان کرد: ساماندهی نیروهای مردمی و برنامه ریزی های سمن ها بسیار خوب بود و این مجموعه های پرتلاش و مسوولیت پذیر نقش مهمی در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه ایفا نمودند.

برنا

https://hoorkhabar.ir/687926کپی شد!
26