شاخص کدورت آب اهواز وضعیت مطلوبی ندارد

هورنیوز – مهران احمدی بلوطکی امروز (یکشنبه ۱۸ مرداد) در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران بهداشت و درمان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با چشمان بیدار حافظ سلامت مردم باشیم و در این راستا کوتاهی نخواهیم کرد.

 

احمدی بلوطکی بیشترین نگرانی حوزه بهداشت را مربوط به بحث آب شرب روستایی عنوان کرد و گفت: انتظار ما این است آبی که در روستاها به مردم می‌رسد کلردار باشد و درصد کدورت و تیرگی آب که در بوی آن تاثیر گذار است، پایین باشد .

 

وی با بیان اینکه در آب روستاهای مسیر دغاغله، تصفیه شکر و ام التمیر نگرانی‌هایی داریم، اضافه کرد: فرسودگی لوله‌ها در مناطق حاشیه‌ای باید رفع و لوله‌ها بازسازی شود و اگر با متولیان این حوزه به نتیجه نرسیم در دادگاه پیگیر موضوع خواهیم بود.

 

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز همچنین در خصوص وضعیت آب شرب کلانشهر اهواز اظهار کرد: بخش اغطم آب شرب اهواز از طریق تاسیسات غدیر یا کرخه تامین می‌شود و براساس اظهارات شرکت آب و فاضلاب تنها ۲۰ درصد آب اهواز از رودخانه کارون وارد شبکه آب می‌شود.

 

وی ادامه داد:.با توجه به اینکه هرگونه مشکل در آبرسانی غدیر باعث افزایش استفاده از آب کارون می‌شود، انتظار داریم متولیان این حوزه نظارت کامل داشته باشند تا آب با کیفیتی را در اهواز شاهد باشیم.

 

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کدورت آب شبکه توزیع شهری اهواز در وضعیت مطلوبی نیست، بیان کرد: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است، دو حوضچه در این راستا لایروبی شده‌اند و دو حوضچه دیگر باید تعیین تکلیف شوند؛ همچنین در برخی نقاط آب شهری فرسودگی لوله‌ها به ویژه در مناطق حاشیه مشهود است و باید در این راستا اصلاحاتی صورت گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به مشکلات فاضلاب در حوزه شهر اهواز گفت: در این خصوص نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و انتظار داریم متولیان این حوزه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری نشان داده و نسبت به اصلاحات لازم اقدام کنند.

 

هشدار نسبت به شیوع وبا

سرپرست بهداشت غرب اهواز در خصوص حوادث اخیر جوی‌های روباز برای کودکان در منطقه کوی سیاحی اضافه کرد: ۶۰ درصد منطقه سیاحی جوی‌های روباز است و با توجه به اینکه فاضلاب در نهایت به انتهای شبکه‌ای در کوی سیاحی سرازیر می‌شود لذا اگر شهرداری وارد عمل نشود شاهد بروز بیماری های پوستی و همچنین وبا خواهیم بود.

 

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز در خصوص شیوع بیماری های پوستی و وبا در منطقه کوی سیاحی اهواز هشدار داد و تصریح کرد: اکنون در پیک بیماری التور هستیم و ادامه این روند خطر بیماری‌های پوستی و وبا را تشدید می‌کند، براین اساس باید مسئولان هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی این منطقه اقدام کنند.

 

وی در ادامه به موضوع ساماندهی سگ‌های ولگرد اشاره کرد و افزود: ۱۶ دستگاه اجرایی متولی ساماندهی سگ‌های ولگرد در استان هستند؛ اما متولی اصلی این حوزه شهرداری و سازمان پسماند است که پیش از این کارهای خوبی در زمینه زنده‌گیری، عقیم سازی و رهاسازی سگ‌های ولگرد در مناطق حفاظت شده صورت داد.

 

احمدی تصریح کرد: این قرایند در حال حاضر با روند کندی مواجه شده است که انتظار ما از شهرداری و سازمان پسماند این است همچون گذشته پای کار بیایند و با جدیت بیشتر ساماندهی سگ‌های واگرد را انجام دهند.

https://hoorkhabar.ir/687839کپی شد!
112