خبرنگار، پاسدار حقیقت

 کیماس نوروزی پور: پیدایش مطبوعات گام مهمی در دستیابی بشر رو به پیشرفت به آزادی و ترقی بود تا به وسیله آن از دوران استبداد و تک صدایی عبور نماید.

 

مطبوعات به یاری عموم مزدم شتفافت و سهم مهمی در گسترش آگاهی در کشورهای مختلف برداشت . در کشور ما نیز مطبوعات در برهه حساس انقلاب مشروطه همین نقش را ایفا کرد و توانست سهم بسزایی در این انقلاب سرنوشت ساز ایفا کند.

 

امروزه نیز مطبوعات و رسانه ها در زندگی بشر عصر حاضر به حدی اهمیت پیدا کرده است که به سختی می توان دنیای بدون رسانه را برای او تعریف کرد. به تعبیر دیگر در عصر ارتباطات نبود رسانه و مطبوعات امری غیر ممکن به نظر می رسد.

 

با این اشاره کوتاه که ذکر آن رفت می توان به اهمیت خبرنگاری و نقش خبرنگاران پی برد؛ افرادی که با مشکلات معیشتی و همه کم و کاستی ها عاشقاته در مسیر خود گام بر می دارند و در انعکاس حقایق، دمی به پس نمی روند.

 

چله تابستان و روز ۱۷ مرداد ماه مصادف با سالروز پرکشیدن شهید محمود صارمی است؛ این روز بهانه خوبی بود تا به نام روز خبرنگار ثبت و ضبط شود مگر اینکه با این یادآوری به همه نشان داده شود خبرنگاران در راه خود جان هم می دهند. این روز را به همه خبرنگارانی که دیگر در بین ما نیستند از میرزاده عشقی و حسین فاطمی تا شهید صارمی، به همه خبرنگاران دیروز و روابط عمومی های امروز و همه  آنهایی که دل در گرو این راه دارند مبارک باد.

https://hoorkhabar.ir/687792کپی شد!
70