احقاق حقوق کارگران ماهشهری در گروی اجرای ۲ طرح ماندگار

هورنیوز – محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر گفت: پس از آگاهی از مطالبات کارگران اداره کل بنادر و دریانوردی و رانندگان و مالکان خودرو‌های شاغل در منطقه ویژه پتروشیمی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

 

او با بیان اینکه پس از مطالعات و پیگیری‌های چند ماهه، شاهد دستاورد‌های ماندگاری برای ارتقای سطح معیشت کارگران هستیم، افزود: موضوع احقاق حقوق کارگران با اجرای ۲ طرح ماندگار طبقه بندی مشاغل در اداره کل بنادر و دریانوردی و یکسان سازی نرخ سرویس‌های حمل و نقل در منطقه ویژه پتروشیمی مطرح شد.

 

بیرانوند با اشاره به مطرح کردن این طرح‌ها در کمیسیون کارگری، تشکیل کمیته فنی و پیگیری‌های مداوم با استناد به مکاتبات صورت گرفته در این زمینه اظهار داشت: موضوع در رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری لزوم اجرای طرح مذکور به مدیریت این اداره کل ابلاغ گردید.

 

بیراوند تصریح کرد: این موضوع از مطالبات همیشگی کارگران تلاشگر شاغل در بندر ماهشهر است امیدواریم با اجرای آن شاهد ارتقای سطح معیشتی آن‌ها باشیم، همچنین در پی درخواست‌های مکرر رانندگان و صاحبان اتوبوس، مینی بوس و سواری‌های فعال در منطقه ویژه پتروشیمی مبنی بر افزایش دریافتی آن‌ها بابت خدمات حمل و نقل، کارگروهی در معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری و با حضور نمایندگان حراست کل منطقه ویژه، مسئولان واحد‌های خدمات و حمل و نقل همه شرکت‌های پتروشیمی و نمایندگان رانندگان تشکیل شد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پس از برگزاری ۱۵ جلسه تخصصی، ضمن افزایش محسوس میزان دریافتی نسبت به پارسال، نرخ سرویس‌های ایاب و ذهاب که حجم سالیانه بسیار بالایی دارند برای اولین بار یکسان سازی شد، بیان داشت: این طرح هوشمندانه قطعا باعث شفافیت بیشتر و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و مالکان گردید.

 

فرماندار بندر ماهشهر با بیان اینکه کارگروه مذکور دائمی و دارای صلاحیت تصمیم گیری در شرایط خاص است، ادامه داد: در این شهرستان با توجه به فعالیت گسترده صنایع و بنادر، همواره شاهد مطالبات صنفی بوده و رسیدگی به این مطالبات تا جایی که منطبق با قانون باشد از اولویت‌های اساسی این فرمانداری خواهد بود.

خبرنگاران جوان

https://hoorkhabar.ir/687502کپی شد!
54