خوزستان با کمبود نیروی جوان با مهارت مواجه است

هورنیوز – غلامرضا شریعتی امروز چهارشنبه در شورای آموزش وپرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: باید دیدگاه و فرهنگ در استان نسبت به مقوله آموزش‌های فنی و حرفه ای تغییر کند، متاسفانه در استان از مهارت‌آموزی و آموزش درهنرستان‌های فنی و حرفه ای استقبال نمی شود باید این دیدگاه نسبت به موقعیت کاری ، در جامعه تغییر یابد.

 

وی گفت: در دنیای امروز آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دبیرستان‌های کارو دانش و هنرستان ها جایگاه بسیار مهمی دارند و در حال حاضر داشتن حرفه و مهارت برای فعالیت در بازار کار مهم است و تنها داشتن مدرک کافی نیست.

 

استاندار خوزستان اظهار داشت: باید با نیازسنجی و باتوجه به شرایط و اقلیم هرمنطقه آموزشهای مهارتی ارائه و نیروی کار تربیت شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پوشش هر چه بیشتر سنجش سلامت نوآموزان بیان کرد: سنجش سلامت برای نوآموزان عشایری به صورت رایگان است و در روستاها نیز دهیاران برای انجام این طرح باید نهایت همکاری را با آموزش وپرورش داشته باشند .

 

شریعتی اظهار داشت: دانش آموزان باید در سلامت کامل  در کلاس‌های درس حضور یابند و با انجام سنجش سلامت نوآموزان و غربالگری دانش آموزان می توان به دانش آموزانی که دچار بیماری هستند به موقع رسیدگی کرد.

 

لزوم توسعه کلاس‌های مستقل دانش آموزان استثنایی در خوزستان

استاندار خوزستان در ادامه بیان کرد: راه‌اندازی کلاس های مستقل دانش آموزان استثنایی کار بسیارمهمی درحوزه آموزش وپرورش است و باید با  کمک اداره کل نوسازی مدارس این کلاس ها باید تجهیزوتوسعه یابند.

 

وی با اشاره به اینکه هر چه افراد یک جامعه آموزش ببینند توسعه یافتگی درجامعه بهتر خواهد شد ادامه داد: تا چهار سال گذشته در بحث آموزش دانش آموزان استثنایی در استان شرایط مناسبی نداشتیم اما با ساخت مدارس استثنایی در شهرستان های مختلف خوزستان شرایط برای تحصیل این دانش آموزان بسیار فراهم شده است.

 

شریعتی گفت: در دستورکار است که در مناطق دورافتاده شهرستان هانیز کلاس های مستقلی برای دانش آموزان استثنایی راه اندازی شود تا جدا از دانش آموزان عادی و با استفاده از ابزارهای خاص اموزش ببینند.

ایرنا

https://hoorkhabar.ir/686890کپی شد!
27