وظیفه ذاتی رسانه‌ها، مطالبه‌گری است

هورنیوز – حجت الاسلام صادق مرادی، رییس کل دادگستری خوزستان، شامگاه گذشته، در نشستی با هیأت رئیسه و اعضای خانه مطبوعات خوزستان بر نقش مهم و سازنده رسانه‌ها و مطبوعات در بحث مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و اظهار داشت: از وظایف ذاتی و مهم مطبوعات و رسانه‌ها مطالبه‌گری بر مبنای رعایت قوانین و انصاف است که رسانه‌ها باید در کنار شفافیت و بیان واقعیات اخبار به مطالبه گری از مسؤولان و مدیران در جهت حل و فصل مشکلات کشور بپردازند.

 

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: در شرایط حساس کشور از جمله تحریم، مشکلات اقتصادی و فرهنگی، شیوع بیماری منحوس کووید ۱۹ کرونا و دیگر مشکلات، مطبوعات و رسانه‌ها می‌توانند در کاهش این مشکلات و حل و فصل مشکلات اقتصادی و القاء امید و نشاط نقش کلیدی و سازنده‌ای داشته باشند.

 

این مقام مسؤول با بیان اینکه در گام دوم انقلاب و در سال جهش تولید، رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند زمینه حمایت بیشتر از کارآفرینان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند، تصریح کرد: مشکل اصلی تولید داخلی و کارآفرینان جوان و نخبه  عدم حمایت کافی از آنان می‌باشد و دستگاه قضایی استان در گام دوم انقلاب برای حل و فصل مشکلات تولید و کارآفرینان با تشکیل و راه اندازی کمیته اقتصاد مقاومتی و پیگیری موضوعات توانسته تا حدودی مشکلات و گره‌های بخش تولید و سرمایه‌گذاری را در استان حل کند.

 

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند در کنار دادگستری و دیگر دستگاه‌های متولی در رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، فعالیت‌های مطلوب تری داشته باشند.

 

وی رعایت قانون و اخلاق مداری در بیان دیدگاه‌ها و انتقاد‌ها را از دیگر وظایف رسانه‌ها و مطبوعات بر شمرد و  عنوان کرد: چیزی که برای رسانه‌ها و مطبوعات باید مهم باشد بیان واقعیت اخبار و انعکاس درست آن است و نباید برخی مطالب به دور از واقعیت آن، خوب و یا بد اطلاع‌رسانی و مخابره شود.

 

حجت الاسلام مرادی در ادامه اظهار داشت: دادگستری خوزستان در نظر دارد برای حل و فصل شکایت‌ها و دعاوی در خصوص رسانه‌ها و مطبوعات شعبه ویژه مطبوعات و رسانه شورای حل اختلاف، واحد میانجگری و همچنین شعبه ویژه مطبوعات در دادگاه تشکیل و راه اندازی کند.

 

این مقام مسؤول بر ضرورت تعامل و همکاری سازنده رسانه‌ها و مطبوعات با دستگاه قضایی خوزستان تاکید کرد و گفت: می‌توان با تعامل و همکاری و استفاده و بهره از ظرفیت آن‌ها در اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های جدید قوه قضائیه در توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری، نقش مهم و بسزایی ایفا کنند.

https://hoorkhabar.ir/686826کپی شد!
100