توسعه خوزستان در گرو انتصاب مدیران نخبه و دلسوز

انتظار بحق مردم استان خوزستان از مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان توسعه همه جانبه و پایان دادن به محرومیت ها و بی اعتنائی هایی است که پس از انهدام زیرساخت های این استان جنوبی در جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بر علیه جمهوری اسلامی ایران هنوز ادامه دارد.

 

استان خوزستان در طول تاریخ بشر حضور داشته و اصلا نقطه آغازین تاریخ تمدن بشر از این سرزمین بوده است. نه فقط ایرانیان بلکه جهانیان مدیون خوزستان هستند.

 

تولد صنعت و کشاورزی، اجتماعات مترقی انسانی، علوم مختلف همه از استان خوزستان بوده است. ثروت خوزستان بی پایان و بخشندگی آن هم بر نامتناهی بودن ثروتش پیشی گرفته است.

 

انسان، آب، زمین حاصل خیز، صنعت و در سده اخیر نفت و گاز، بنادر، بازرگانی و نعمت های بی شمار از استان خوزستان سرزمینی آماده شکوفائی و ترقی ساخته است. دلیل این مدعا فرصت هایی است که در طول تاریخ به ویژه تاریخ معاصر برای این شکوفائی به دست آمده و موجب خرمی سریع آن شده است.

 

قبل از جنگ تحمیلی علیه ایان خرمشهری استان خوزستان مثال زدنی بود. اما به پاس آن همه کرامت و مردانگی، ایستادگی و پایمردی و ادای دین به دین و وطن متاسفانه از آن همه آبادانی و شکوفائی خوزستان برای مردم این استان تنها خاطره ای مانده است که بر عکس های سیاه و سفید نقش بسته است.

 

دکتر سید کریم حسینی نماینده شهرستان های اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در نخستین نطق خود در مجلس یازدهم مجموعه ای از مطالبات مردم استان خوزستان را بیان کرد.

 

در این نطق دکتر سید کریم حسینی به موضوع مهمی نیز در استان خوزستان اشاره کرد و آن منابع انسانی لایق بومی است که تا کنون این پتاسیل مغفول مانده است.

 

عامل انسانی محور همه عوامل است و تنها منبع پایان ناپذیر و رو به افزایش است. عامل انسانی توانمند و با کفایت می تواند با مدیریت صحیح سایر عوامل موجب پیشرفت و رفع محرومیت شود. از این رو توجه به آن و افزایش توانایی ها این عامل نقش محوری آن را بروز می دهد.

 

بسیاری از محرومیت ها و عقب ماندگی ها نتیجه بدگزینی افراد برای مناصب اجرائی یا تولیدی در استان خوزستان است. لابی های فامیلی، منفعتی، سیاسی و بی توجهی به ظرفیت های منابع انسانی محلی موجب انتصاب افرادی بی کفایت یا متخلف که عموما علاقه ای به محیط پیرامونی خود ندارند شده و تبعات خسارت بار و جیران ناپذیری را به جامعه تحمیل کرده است

 

استان خوزستان به لحاظ منابع انسانی مستعد از ظرفیت خوبی در همه رشته های تحصیلی برخورد دار است و نیاز به توجه و به کارگیری مناسب دارد.

 

تقویت بنیه معیشتی و حرفه ای کارگران و کارمندان استان و تامین امکانات مناسب برای نخبگان این قشر و سپردن مدیریت استان به لیاقت مندان و نخبگان تحصیل کرده دلسوز توسعه استان را تضمین می کند.

علم و فناوری

https://hoorkhabar.ir/686577کپی شد!
19