مجتمع های پتروشیمی چه توجیهی برای گرانی کود دارند؟

هورنیوزعلی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار ،جویین و  جغتای در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع نهاده های دامی و کشاورزی و مشکلات روستاییان برای تولید گفت: موضوع نهاده‌های کشاورزی و دامی مشکلات جدی این روزهای کشاورزان است .نهاده ها با قیمت های بسیار بسیار بالا در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

 

عنابستانی با اشاره به اهمیت تامین نهاده های دامی مطرح کرد: عدم تامین نهاده‌های دامی باعث می‌شود که تولید دام و  محصولات دامی گوشت و لبنیات کاهش پیدا کند، چرا که نهاده های کشاورزی در حال حاضر بسیار گران  در اختیار دامداران قرار می گیرد.

 

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به موضوع گرانی کود در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی هم کود بسیار گران است و هم کود دولتی که توزیع نمی‌شود اما کود آزاد به وفور و با قیمت بالا بسیار زیاد است؛ این نشان می‌دهد که سوءمدیریت در حوزه کشاورزی جدی است. کود شیمیایی در داخل کشور و توسط مجتمع های پتروشیمی تولید می‌شود. این  مجتمع های پتروشیمی چه توجیهی دارند و چطور می تواند خارج از شبکه،کود را به صورت قیمت آزاد به تمام ایران برسانند؛اما در داخل شبکه با قیمت مصوب دولتی کود پیدا نمی‌شود؟

https://hoorkhabar.ir/686367کپی شد!
18