آیا برخی مسئولین خوزستان بر اساس شرایط کشوری های دیگر برای استان تصمیم گیری می کنند؟

به گزارش هورنیوز، پس از گمانه زنی های افزایش قیمت نان در ماههای گذشته و کش قوس های بسیار میان رسانه ها و استاندار با سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در نهایت نرخنامه ای شامگاه گذشته در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد که حکایت از گرانی نان در استان خوزستان از تاریخ ۲۸ خردادماه دارد.

این نرخنامه در حالی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر شد که غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، دهم اردیبهشت ماه گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد: افزایش قیمت نان در استان خوزستان بعد از عادی شدن وضعیت بر اساس تصمیم لازم انجام خواهد شد تا نانوایی‌های استان مانند دیگر مناطق کشور از این افزایش نرخ بهره‌مند شوند.

 

وی در بخشی دیگر با بیان اینکه افزایش قیمت نان در سال ۹۹ دارای مصوبه ستاد تنظیم بازار و شورای آرد و نان است، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشکلات معیشتی که برای برخی از افراد دارای مشاغل روز مزد و یا کار موقت به وجود آمده، تصمیم گرفته شد تا از افزایش قیمت نان در استان فعلا جلوگیری شود.

همچنین شریعتی با تاکید بر اینکه فعلا افزایش قیمتی در زمینه نان صورت نمی‌گیرد، افزود: این اقدام به منظور کاهش فشار مالی به اقشار مختلف جامعه است.

 

اما این تاکید عدم افزایش قیمت نان به استاندار خوزستان ختم نشد که کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۲۶ خردادماه در واکنش به احتمال افزایش قیمت نان گفت: تولید امسال گندم بسیار خوب است و دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت نان ندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین ذخایر راهبردی امسال حدود ۲ میلیون تن گندم وارد میکند.

اما از سویی دیگر که مردم استان خوزستان در شرایط کنونی درگیر کرونا، تکذیبیه های پی در پی، آمارهای اشتباه، قولهای بی سرانجام برای به ثمر رساندن پروژه های مهم و… برخی مسئولین شده اند، انتظار می رود با جلوگیری از افزایش نرخ اقلام ضروری کمکی هرچند کوچک به معیشت شان بشود.

 

در پایان پس از تاکید وزیر جهاد کشاورزی و استاندار خوزستان مبنی بر عدم افزایش قیمت نان در اوضاع کنونی، این سوال در ذهن ها متبادر می شود که آیا مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر اساس شرایط کشورهای دیگر برای افزایش اقلام ضروری خانوارهای این استان تصمیم گیری می کنند که توصیه های مسئولین بالا دستی را گوش نکرده و وضعیت معیشتی مردم را نمی بینند؟!

 

https://hoorkhabar.ir/685306کپی شد!
65
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.