لزوم تشکیل تعاونی های پویا با حضور جوانان و ورزشکاران

هورنیوز – امروز پنج شنبه کمیته استانی فعال‌سازی تفاهم‌نامه ملی همکاری مابین وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ورزش و جوانان با حضور افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان، معاونین و مسوولین  و ازسلان غمگین مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان  برگزار شد.

 

در این نشست مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: عدالت در حکومت و توزیع سرمایه با توجه به تعاونی‌ها شکل می‌گیرد که مقام معظم رهبری همیشه به ایجاد روحیه تعاون در بین مردم تاکید می‌کند.

 

افشین حیدری با بیان اینکه ورزش با روح تعاون هماهنگ بوده، افزود: اگر بخواهیم توزیع عادلانه ثروت در کشور اتفاق بیفتد باید از همه دستگاه‌ها در موضوع تعاون و مشارکت خصوصا قشر جوان که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره‌ شده، استفاده کنیم‌.

 

او گفت: موفقیت تعاونی‌ها در گذشته دیده شده و جای خالی تعاونی‌های پویا و پرتلاش که متشکل از قشر جوان باشد در جامعه ورزش احساس می‌شود که با این تفاهم‌نامه می‌توان با برنامه‌ریزی این کمبود را جبران کرد.

 

حیدری بیان کرد: در ساختار اداری می‌توان بخش اعظمی از مسوولیت‌های مربوط به برون سپاری را به این تعاونی‌ها واگذار کرد و زمینه ایجاد اعتماد به نفس بین قشر جوان را فراهم‌ آورد.

 

مقام عالی ورزش در خوزستان با اشاره به اینکه یکی مهم‌ترین معضلات و مشکلات جامعه ایران نبود اعتماد به‌ نفس بین جوانان است، اضافه کرد: تعاونی‌ها نقشه راهی خوبی هستند و با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توانیم به برداشت‌های دیگری در اجتماع و جامعه برسیم.

 

او ادامه داد: برای اینکه تفاهم‌نامه در سایر دستگاه‌ها رنگ و بوی جدی بگیرد و نگاه به آن ویژه‌تر شود جلسه‌ای با استاندار خوزستان تشکیل دهیم تا با ارایه گزارشی در تشکیل این تعاونی‌ها تسریع شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: در بحث البسه ورزش با توجه به گستردگی ورزش در استان و با وجود بیش از ۲۶۰ تیم لیگی استان در کشور، باید از این ظرفیت در بحث تعاونی‌ها استفاده کرد.

 

حیدری در پایان تاکید کرد: تشکیل اتحادیه‌های تخصصی‌تر در موضوعات اجتماعی و تولیدی می‌تواند به این تفاهم‌نامه کمک کند.

https://hoorkhabar.ir/685014کپی شد!
17