شرکت نفت باید حق آلایندگی را صرف رشد و آبادانی خوزستان کند

هورنیوز – مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم، مشکلات مردم غیزانیه را تنها منحصر به یک روستا ندانست و اظهار کرد: «۸۰۰ روستا در استان خوزستان مشکل آب شرب بهداشتی و پایدار دارند. در بخش غیزانیه ۸۳ روستا فاقد آب شرب بهداشتی هستند و با تانکر آب رسانی می شوند».

وی یکی از دلایل اصلی کمبود آب این مناطق را پروژه ­های انتقال آب عنوان کرد و افزود: «حجم برداشت از سر شاخه رودخانه­ های خوزستان زیاد شده و این آب صرف کشاورزی استان­های مرکزی کشور می­شود. این در حالی است که مردم استان ما با وجود هفت سد مشکل آب آشامیدنی دارند».
این نماینده مردم اهواز گفت: «ما از طریق وزارت نیرو پیگیری کردیم و با توجه به اینکه هنوز مجلس به طور رسمی شروع به کار نکرده است، به معاون وزیر به صورت غیر رسمی تذکر دادیم. همچنین به همراه جمعی از نمایندگان مشهد و تهران برای بازدید مناطق خواهیم رفت».
یوسفی شرکت نفت را یکی از مسئولین این مشکلات خواند و عنوان کرد: «در قانون داریم که شرکت نفت باید حق آلایندگی را صرف رشد و آبادانی آن منطقه کند. و البته این غیر از مسئولیت اجتماعی است که انجام نمیشود».
وی با تاکید بر ناکارآمدی مدیران استان و شرکت آب و فاضلاب اظهار داشت: «در زمینه تخصیص اعتبارات باید کار ویژه ای انجام پذیرد. البته تا زمانی که در مدیریت تغییر نداشته باشیم مشکلات حل نمی­ شوند».
نماینده اهواز در رابطه با احتمال استیضاح وزیر نیرو افزود: «در حال حاضر برنامه ای برای سوال و استیضاح نداریم و باتوجه به اینکه تمام تذکرات داده شده، ما آماده هر گونه همکاری با وزارتخانه هستیم و امیدوارم در این موضوع ورود مناسبی داشته باشند».
https://hoorkhabar.ir/684626کپی شد!
32
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.