بیش از ۲۹ هزار خوزستانی در سامانه بیمه بیکاری کرونا ثبت نام کردند

هورنیوز«ارسلان غمگین» ظهر امروز (شنبه ۳۰ فروردین) در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی اندیمشک که در پی شیوع ویروس کرونا به تولید ماسک پرداخته‌اند، در جمع خبرنگاران، در خصوص اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از اولین روزهایی که ویروس کرونا وارد خوزستان شد، جلساتی با حضور بنگاه‌های اقتصادی استان برگزار و از آنها خواسته شد که در حوزه کنترل بیماری اقدام به ضدعفونی کردن محیط های تولیدی و صنعتی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان با بیان اینکه سامانه بیمه بیکاری در وزارت کار طراحی شده و ثبت درخواست در آن به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود افزود: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۸ نفر در خوزستان برای دریافت بیمه بیکاری پس از شیوع بیماری کرونا در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا تنها ثبت‌نام در سایت نیست و کارگرانی که متقاضی دریافت بیمه بیکاری هستند حتما باید مشمول قانون کار، قانون بیمه بیکاری و قانون تامین اجتماعی باشند اضافه کرد: تاکنون درخواست حدود چهار هزار نفر از متقاضیان رد و درخواست ۲۴ هزار نفر از متقاضیان تایید شده که پس از ابلاغ به استان، به تامین اجتماعی تحویل و پس از آن پرداخت می‌شود.

غمگین تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا بهمن ماه، بیمه بگیران مقرر استان خوزستان حدود هشت‌هزار نفر بودند اما از اوایل اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این نشان‌دهنده تاثیر ویروس کرونا بر جامعه کارگری است.

وی عنوان کرد: اداره بازرسی کار استان خوزستان از اسفندماه سال گذشته به‌صورت شبانه‌روزی حتی در روزهای تعطیل نیز فعالیت می‌کند و در بحث کنترل نظارت، پیگیری و پیشگیری جزو نمونه‌های کشور شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اقدامات برخی کارگاه‌های اندیمشک و شرکت تعاونی تولید الکل خرمشهر بیان کرد: تعدادی از شرکت‌های الکل‌سازی و تعاونی استان خوزستان مشغول به فعالیت هستند و برخی تعاونی‌ها خط تولید خود را تبدیل به تولید ماسک و وسایل و اقلامی جهت مقابله با ویروس کرونا کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از کارفرمایان خواسته شده ضمن توزیع اقلام بهداشتی مانند دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی میان کارگران، نسبت به ضدعفونی کردن محیط کارگاه اقدام کنند و ترتیبات لازم را جهت بهره‌مندی کارگران از مرخصی استعلاجی انجام دهند.

https://hoorkhabar.ir/684439کپی شد!
52