مدیرعامل شرکت آبفا از تولید آب با حداکثر توان در اهواز خبرداد

هورنیوز – بهنام مریدی، در زمینه نگرانی‌های بوجود آمده مبنی بر استفاده از آب رودخانه کارون و خطر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد آب اهواز از طریق طرح غدیر و ۱۰ درصد آن نیز از محل طرح آب حیات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه فقط در زمان نیاز از رودخانه کارون برای تامین آب اهواز استفاده می‌شود و بسیاری از مواقع از آب این رودخانه برای تامین آب اهواز استفاده نمی‌شود، افزود: در حال حاضر تولید آب در اهواز با حداکثر توان در حال انجام است و مساله‌ای در خصوص کیفیت آب و نگرانی در زمینه کرونا ویروس وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان مواد خاص برای تصفیه‌خانه‌های آب اهواز خریداری می‌شود تا به کمک آن‌ها آب ضدعفونی شود. همچنین با توجه به اینکه در تصفیه‌خانه‌ها نسبت به کلرزنی اقدام می‌شود و کلر می‌تواند هر نوع میکروبی را در آب از بین ببرد، نگرانی در خصوص آلودگی آب به ویژه در شرایط حساس کنونی که مساله کروناویروس مورد توجه است، وجود ندارد.

مریدی عنوان کرد: در تصفیه‌خانه‌های آب اهواز آزمایشگاه‌هایی به صورت ۲۴ ساعته نسبت به کنترل و آزمایش آب تولید شده اقدام می‌کنند. در این زمینه بهداشت نیز به صورت ویژه ناظر بر عملکرد تصفیه‌خانه‌ها و آب تولید شده در آن‌ها است.

وی با بیان اینکه هر ۳۰ دقیقه یک بار آب اهواز آزمایش می‌شود، ادامه داد: هیچ آبی بدون تصفیه و کلرزنی، وارد خطوط آب شهری اهواز نمی‌شود و در این زمینه باید گفت که مردم اصلا نباید نگران کیفیت آب شرب اهواز باشند. کیفیت آب در مناطق مختلف اهواز آزمایش می‌شود و در صورت مشاهده کوچکترین مشکلی، اجازه تولید داده نمی‌شود و دستور توقف تولید می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در خصوص کروناویروس و ایام پایانی سال وجود دارد، پیک مصرف آب توسط مردم بالا رفته است و مردم آب بیشتری را مصرف می‌کنند. این مساله گاها باعث ایجاد افت فشارهایی در برخی از مناطق شهری اهواز می‌شود.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/683746کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.