۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده است

هورنیوز – بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در یکصد و هفتمین جلسه شورای شهر اهواز که امروز دوشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در پی سیل فروردین ماه امسال حدود ۷۵ کیلومتر شبکه فاضلاب اهواز در نقاط مختلف دچار ریزش شد که عمدتا خطوط اصلی و کلکتورها بوده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۶۰ کیلومتر از این شبکه بازسازی و وارد مدار شده است که ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده در مرحله پیشرفت ۸۰ درصدی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: در بارندگی آذرماه امسال نیز ۵۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اهواز نشست کرد که یکی از این نقاط در بلوار معلم منطقه باهنر است که همچنان در حال اجرای پروژه آن هستیم. تمام خروجی سپیدار و باهنر از بلوار معلم عبور می‌کند و همچنان درگیر این منطقه هستیم.

مریدی بیان کرد: حدود چهار نقطه این خط ریزش کرده که تاکنون حدود ۵۰۰ متر از خط فاضلاب این منطقه تعویض شده است.

وی عنوان کرد: همچنین تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه شبکه فاضلاب اهواز اجرا شده در حالی که تنها ۹۵ میلیارد تومان در قالب اوراق تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص اجرا نشدن کامل طرح جامع فاضلاب شبکه اهواز، بیان کرد: ۴۰ درصد این طرح اجرا شده و حدود ۱۱۴ کیلومتر از کلکتورها هنوز اجرایی نشده است.

مریدی بیان کرد: با اجرایی شدن طرح ضربتی جمع‌آوری دفع آب‌های سطحی و فاضلاب در نقاط بحرانی اهواز، برخی از مشکلات حل می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: همچنین در خصوص ایجاد نوار حفاری پس از اجرای عملیات توسط شرکت آبفا، پیمانکار حدود ۱۷ میلیارد تومان بابت آسفالت خیابانها از آبفا طلب دارد که قرار شد بخشی از این طلب، میان این شرکت و شهرداری تهاتر شود.

ایسنا

https://hoorkhabar.ir/683280کپی شد!
58