راه اندازی سامانه جامع روابط کار خدمت مهمی به کارگران و کارفرمایان است

به گزارش هورنیوز؛ فرزاد حیدری گفت: این سامانه در برگیرنده ۳۰ نوع خدمت در حوزه روابط کار است که از مهمترین آنها می توان به ثبت الکترونیکی شکایت کارگران، ثبت الکترونیک تایید صلاحیت شرکت های خدماتی، الکترونیکی نمودن خدمات بیمه بیکاری، ثبت درخواست مشاغل سخت و زیان آور، ثبت الکترونیکی گواهی صلاحیت پیمانکاران، ابلاغ الکترونیکی آرای مختلف و ثبت قراردادها اشاره نمود.

وی بیان کرد: با ایجاد این سامانه ضمن ایجاد تحول در فرآیند خدمات حوزه روابط کار، در حقیقت تکریم ارباب رجوع هم به خوبی انجام می شود چرا که بدون نیاز به مراجعه حضور دسترسی آنها به کلیه خدمات حوزه روابط کار میسر است.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان افزود: این سامانه به صورت پایلوت در دو استان اجرا شده است و قرار است از ابتدای سال ۹۹ دستری به این سامانه صورت بگیرد و کلیه خدماتی که به بخشی از آنها اشاره شد “صرفا” از طریق این سامانه قابل دستری باشد و ارائه این خدمات به صورت حضوری ممکن نخواهد بود.

این فعال حوزه کارفرمایی یادآور شد: مجری ثبت نام کلیه کارگران و کارفرمایان در این طرح، دفاتر پیشخوان دولت هستند ثبت نام نیز پس از احراز هویت، انجام می شود.

حیدری خاطر نشان کرد: از کلیه کارگران و کارفرمایان گرامی تقاضا داریم با توجه به اینکه از سال آینده کلیه خدمات این حوزه از طریق سامانه جامع روابط کار انجام می شود هرچه سریع تر در این سامانه ثبت نام نمایند.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان اظهار کرد: فرآیند ثبت نام صرفا یک بار انجام می شود و مدارک لازم برای ثبت نام کارگران کارت ملی و پایان خدمت و برای کارفرمایان ضمن ارائه مدارک هویتی، باید مجوز فعالیتی خود را ارائه دهند.

وی گفت: در استان خوزستان حدود ۹۰۰ هزار کارگر و حدود ۸۰ هزار کارفرما وجود دارد و همانطور که گفته شد از این اگر بخواهند خدماتی را دریافت نمایند باید حتما در این سامانه ثبت نام نمایند

حیدری بیان کرد: جامع کارفرمایی از این طرح استقبال می کند چرا که همواره به دلیل عدم دسترسی به موقع از  ابلاغ آرا بود که به درستی انجام نمی شد ولی با راه اندازی این سامانه کارفرمایان می توانند به موقع از آراء با خبر شده و از حق خود دفاع نمایند.

https://hoorkhabar.ir/683100کپی شد!
55