نَفس ما به نَفس کارفرمایان بند است!

به گزارش هورنیوز ؛ همایش آموزشی رابطین بیمه ای صبح ۲۷ آذر با همکاری کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان، سازمان تامین اجتماعی خوزستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با حضور سیدمحمد مرعشی مدیرکل تامین اجتماعی استان خوزستان، عبادی روش رئیس کارگروه ارتباطات دفتر فرهنگی اجتماعی کارفرمایان و سازمان ها، محمد هادی قنوات و فرزاد حیدری رئیس هیئت مدیره و دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان و جمعی از فعالان حوزه کارفرمایی در آمفی تئاتر اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد.

در این همایش رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان با اشاره به ضرورت همکاری دوجانبه بین جامعه کارفرمایی و تامین اجتماعی، گفت: در خوزستان وضعیت کارفرمایان مناسب نیست و شرایط برای فعالیت بخش خصوصی سخت است انتظار ما این است در برخی از قوانین بازنگری صورت بگیرد تا به بخش خصوصی کمک شود.

محمد هادی قنوات افزود: سال گذشته حدود ۳۰ هزار درخواست بازنشستگی پیش از موعد وجود داشت؛ خیلی از این صنایع از چنین قانونی متضرر شدند و با وجود کاهش میزان درخواست اما بازهم این قانون که نیازمند اصلاحات است به کارفرمایان ضربه وارد آورده است.

وی با اشاره به برخی دیگر از مشکلات جامعه کارفرمایی بیان کرد: انتظار ما این است که در چنین شرایطی، تامین اجتماعی مشکلات بخش خصوصی آنهم در مناطقی مانند استان خوزستان را درک کند و به کارفرمایان کمک نماید.

در ادامه مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: برگزاری چنین همایش هایی می تواند به ارتباط موثرتر بین سازمان تامین اجتماعی و کارفرمایان کمک نماید.

سیدمحمد مرعشی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی طی سال های گذشته تلاش های زیادی را برای کمک به کارفرمایان و تعامل بیشتر با آنها انجام داده است اما مشکلات موجود در وضعیت تامین اجتماعی و کارفرمایان نیز موثر بوده است.

وی افزود: باور ما این است نفس ما به نفس کارفرمایان بند است؛ در واقع سرپا بودن ما به سرپا بودن تولید و کارگاه ها بستگی داردو به این موضوع اعتقاد راسخ داریم اما همانطور که گفته شد با توجه به مشکلاتی که برای کشور بوجود آمده است برای عبور از آنها باید مشکلات را بین خودمان تقسیم نماییم.

در ادامه این همایش پس از صحبت های رئیس کارگروه ارتباطات دفتر فرهنگی اجتماعی کارفرمایان و سازمان ها پرسش و پاسخ بین کارفرمایان و مسئولسن دعوت شده انجام شد.

 

https://hoorkhabar.ir/682439کپی شد!
86