غول هفت سر فساد اداری در خوزستان

هورنیوز – دیر زمانی است که فساد اداری پای خود را بر روی گلوی شهروندان خوزستانی به محکمی می فشارد و اجازه نفس کشیدن به این استان و مردمان نجیبش را نمی دهد. غول هفت سری که باید هزاران رستم دستان در مقابل او صف آرایی کنند به جدالش بروند مگر اینکه بتوانند او را از پای درآورده و مردم را از شر آن برهانند.

مبارزه با فساد اداری و مالی و ناهنجاری‌هایی از این قسم به صورت مقطعی و موردی دردی را دوا نمی‌کند و گره‌ای را نمی گشاید و در نهایت به نفع جامعه نیست.

مبارزه با مفاسد ادارای باید به صورت فراگیر و جامع باشد تا شاهد کاهش اثرات این سم مهلک در خوزستان باشیم در غیر این صورت مبارزه با فساد بیشتر شبیه یک شوخی و یا یک شوی سیاسی خواهد بود.

بدون شک زیرپا گذاشتن قانون به عنوان فصل‌الخطاب و بی‌تفاوتی نسبت به آن از عوامل فساد اداری است که معمولا این عدم رعایت قانون در برخی دستگاه‌ها و ادارات موج می‌زند.

وقتی قانون به هر بهانه و توجیهی نادیده گرفته شود و رابطه به جای ضابطه بنشیند، فساد متولد شده و با آمدن فساد، زندگی تیره و تار می شود.

بر همین اساس باید به دنبال مجریان و مسئولان و کارگزاران پایبند به قانون بود و از طرفی دیگر قانون به مردم آموزش داده شود و به آنها گفت که قانون به نفع همه است و در سایه قانون تمام مشکلات و موانع حل و ریشه‌های فساد از بین می‌رود.

متاسفانه در ادارات مختلف استان خوزستان شاهد بی‌نظمی اداری و فساد هستیم، فسادی که دردهای مردم را روز به روز افزایش داده و شهرهای خوزستان را خسته و خسته‌تر می کند!

غول هفت سر فساد در برخی از ادارات خوزستانی جا خوش کرده و بنای رفتن ندارد، بنابراین شایسته است که مسئولان نظارتی و قوه قضاییه نسبت به این فسادها و بی نظمی‌ها ورود جدی داشته باشند تا بیش از شهرهای جنگ دیده خوزستان از این معضل رنج نبینند.

همواره عمل به قانون راهگشا است؛ اگر به قانون عمل شود و قانون به شکلی پیاده شود که راه فراری از آن نباشد قطعا فساد کاهش می‌یابد و دیگر اثری از این غول هفت سر نخواهد بود اما اگر نسبت به قانون بی‌تفاوت بود و کارگزارانی که خود باید عامل اول به قانون باشند، بی‌قانونی کنند، قطعا این بی‌قانونی منجر به فساد گسترده خواهد شد.

منبع: بوشهرنیوز

https://hoorkhabar.ir/681482کپی شد!
83