خیرین سهم مهمی در ساخت مدارس مناطق سیل زده داشتند/ مهر ماه امسال مشکل عمده ای از نظر فضای آموزشی وجود نداشت

به گزارش پایگاه خبری هورنیوز –  علی قربانی ظهر چهارشنبه ۱۰ مهر ماه در نشست خبری که به مناسبت گشایش مدارس ساخته شده در مناطق سیل زده برگزار شد، گفت: بزودی وزیر آموزش و پرورش آقای حاجی میرزایی و رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور برای افتتاح مدارس ساخته شده در مناطق سیل زده به استان خوزستان سفر می کنند.

ساخت ۲۵۰ مدرسه پس از سیل در خوزستان

وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که در راه ساخت و بازسازی مدارس وجود داشت، ۲۵۴ مدرسه که شامل ۸۶۰ کلاس درس می شود با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان ساخته شد.

مدیرکل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در روزهای سیل خوزستان، حضور همه مردم بخصوص اصحاب رسانه باعث انعکاس درد و رنج مردم سیل زده شد به همین دلیل کمک های زیادی به سمت خوزستان سرازیر شد که از جمله این کمک ها حضور خیرین مدرسه ساز در ساخت و ساز مدرسه بود به طوری که بخش بزرگی از خسارت های وارده به مدارس جبران شد.

تعمیر ۱۰۰۰ کلاس در تابستان امسال

وی افزود: همزمان با ساخت مدارس جدید، در ۱۰۰۰ کلاس درس نیز با وجود گرما و مدت زمان محدود تابستان، بازسازی و تعمیر صورت گرفت.

قربانی یادآور شد: در کنار این اتفاق ها، زلزله تابستان امسال در مسجدسلیمان به ۶۰ مدرسه آسیب زد که از این تعداد بیش از ۴۰ مدرسه تعمیر شد؛ همچنین ۱۵ مدرسه به دلیل تخریب کامل غیرقابل تعمیر و بازسازی اعلام شد و در ۵ مدرسه نیز مقاوم سازی صورت گرفت که کار سخت و دشواری بود ولی با همه این اوصاف در اول مهر ماه در استان خوزستان مشکل عمده ای از نظر فضای آموزشی وجود نداشت.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: قسمت مهمی از این اتفاق ها و دستاوردها به خیرین بر می گردد؛ خوشبختانه در اردیبهشت سال جاری به ابتکار صداوسیما خیرین مدرسه ساز از سراسر کشور برای کمک به سه استان سیل زده خوزستان، لرستان و گلستان دور هم جمع شدند و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس کمک نمودند که از این میزان ۷۰ میلیارد به استان خوزستان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: بعد از وقوع سیل در خوزستان، حضور خیرین باعث شد بسیاری از مدارس ساخته و یا تعمیر شود که این را باید از برکات سیل بدانیم.

قربانی همچنین گفت: از اصحاب رسانه تقاضا داریم موضوع آموزش و پرورش را با توجه به اهمیت مقوله آموزش به عنوان مهم ترین بحث در استان مطرح نمایند.

در خوزستان جهاد مدرسه سازی انجام شد

در ادامه مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: پس از وقوع سیلاب نگرانی های زیادی پیرامون ساخت مدارس و تحویل آنها برای مهر ماه وجود داشت که الحق با تلاش های شبانه روزی، باید گفت جهادی عظیمی در امر مدرسه سازی صورت گرفت.

سعید رضوانی بیان کرد: خوشبختانه مدارس ساخته شده در مناطق سیل زده دارای تجهیزات به روز و مدرنی هستند که جای خوشحالی دارد.

سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان سیاسی نیست

رضوانی با رد سیاسی بودن علت سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان که در برخی از رسانه ها مطرح شده است، گفت: این سفر پیش از آقای حاجی حسینی بنا بود برای افتتاح مدارس در مناطق سیل زده انجام شود و ربطی به مسائل سیاسی ندارد.

وی یادآور شد: بیشتر رسانه های خوزستان پویا و مثبت هستند و مطالب دقیق و کارشناسانه ای را مطرح می کنند اما متاسفانه برخی از رسانه ها با سیاه نمایی، فضای ناامیدی و یاس را بوجود می آورند؛ بهتر است این رسانه ها بجای طرح چنین مسائلی راهکار نیز ارائه دهند تا به پیشرفت و تعالی استان کمک شود.

رتبه اول خیرین خوزستانی در مدرسه سازی

رئیس شورای بانوان خیر مدرسه ساز خوزستان نیز با اشاره به جایگاه نخست استان در امر مدرسه سازی در کشور، گفت: خداوند صرفا نفت و گاز به خوزستان نداده بلکه انسان های خوب و نیکوکاری نیز به ما داده است.

زیبا صالح پور افزود: خیرین با درک اهمیت آموزش و امر مدرسه سازی به این سمت گرایش پیدا کرده اند بنابراین لازم است رسانه ها این عمل را به خوبی نشان دهند تا فرهنگ سازی بیشتری انجام شود.

وی نقش زنان در امر مدرسه سازی را قابل توجه خواند و افزود: خانم ها به تناسب توانی که داشتند ۷۰ کلاس درس را در استان خوزستان ساختند پس باید بدانیم که در هر کار خیری اگر خانم ها حضور نداشته باشند آن کار به کندی پیش می رود.

کیماس نوروزی پور

https://hoorkhabar.ir/681159کپی شد!
153