خستگی تصمیم در بحران سیل

هورنیوز – همانگونه که عضلات ما بعد از کارکردن زیاد خسته می شوند، مغز نیز بعد از تصمیم گیری های متعدد در طول روز دچار خستگی می شود که به آن خستگی تصمیم می گویند.

در پی وقوع سیل و آبگرفتگی و میزان بالای خسارت در سطح استان؛ این حجم از بسیج اجتماعی و حضور مدیران ستادی اعم از ملی و استانی در عین حال که افتخار آمیز و لذت بخش است میتواند نگران کننده باشد.

نگرانی اصلی درگیر شدن همه مدیران ستادی در میدان عملیات در این دو هفته و خستگی نیروهای انسانی است. توصیه می شود مدیران ارشد دستگاههای اجرایی نسبت به مدیریت بهینه منابع انسانی خود بخصوص در سطح مدیران و تحلیلگران و برنامه ریزان و به ویژه نیروهای عملیاتی اهتمام ورزند.

نیروهای ستادی و میدانی باید کنترل بیشتری بروی رفتارها و کنش های خود داشته باشند (نمونه؛ برخورد استاندار با پیرمرد سیل زده) که این مهم با استراحت مناسب و تقسیم صحیح نقش ها ممکن می شود.

حضور تمام وقت مدیران در صحنه های عملیات ناشی از نگاه فرهنگی غلط به مقوله مدیریت بحران و تسهیل کننده اشتباهات در تصمیم گیری و حتی کنش های غلط و نادرست در منطقه بحران زده می گردد.

مربی فوتبال هیچ وقت نمی تواند وارد زمین شود و پنالتی بزند چون قانون جایگاهها را مشخص نموده است. ولی کلی گویی در قانون مدیریت بحران کشور و نپرداختن به جزئیات این زمینه را فراهم کرده تا مدیران ستادی به صحنه عملیات روند و خود تصمیمات اجرایی بگیرند.

https://hoorkhabar.ir/679455کپی شد!
77
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.