دولت در اسرع وقت خسارت سیل زده ها را پرداخت می کند

هورنیوزعبدالرضا رحمانی فضلی، امروز (جمعه ۱۶ فروردین) با حضور در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۹۶ روستا در اثر سیل در استان خوزستان تخلیه شدند و برخی مناطق شهری و روستایی آسیب دیده است.

وزیر کشور، با بیان اینکه همچنین بر اثر آبگرفتگی و ورود آب به منازل، وسایل برخی خانواده ها دچار آسیب شده است، تصریح کرد: ورود آب به مزارع کشاورزی آسیب وارد کرده و شاید برخی از این مزارع برای کشت تابستانه هم آماده نشود.

رحمانی فضلی، با اشاره به اینکه دولت در اسرع وقت باید این خسارت ها را تامین کند، افزود: با توجه به اینکه هنوز خسارات سیل سال ۹۵ خوزستان هنوز پرداخت نشده است، استاندار خوزستان باید از هر محلی که امکان پذیر است این خسارات را تامین و به مردم تحویل دهد.

وی عنوان کرد: اقداماتی که در خوزستان شده، هنر مدیریت، هنر مهندسی و ایثار و مشارکت مردمی و هنر همدلی و همکاری مسئولان را به ما نشان می دهد چرا که همه دست به دست هم دادند و خطر بزرگی را از سر شهرهایی مانند اهواز، سوسنگرد، هویزه، بستان و حمیدیه دور کردند.

وزیر کشور، به استفاده از موکب های اربعین جهت کمک رسانی به شهرهای سیل زده اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا از مواکب اربعین درخواست شده که موکب های خود را در مناطق سیل زده راه اندازی کنند.

وی به وضعیت استان لرستان در سیل اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: در سفری که به استان لرستان داشتم از مناطق سیل زده این استان بازدید کردم، خوشبختانه همه دستگاه ها از آمادگی کاملی برخوردارند و ما لابروبی شهرها هم در حال انجام است.

وی بزرگترین مشکل استان لرستان را قطع شدن ارتباطات مخابراتی و جاده ای عنوان کرد و یاد آور شد: در این استان هنوز بخشی از ارتباطات مخابراتی وصل نشده و پل های زیادی تخریب شده و جاده ها به ویژه در نقاط روستایی نیاز به ترمیم دارند.

رحمانی فضلی، با بیان اینکه در لرستان مناطقی وجود دارد که نمی توان از راه زمینی به این مناطق امدادرسانی کرد، گفت: نگران امکانات و منابع در لرستان نیستیم بلکه تنها مساله توزیع امکانات و خدمات رسانی با توجه به شرایط جاده ای است.

https://hoorkhabar.ir/679351کپی شد!
106
۱
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

  • محمدرضا کیانفر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: کشور ما سیل‌خیز است؛ مگر دولت و مسؤلان سیل را آورده‌اند؟! آقای رحمانی، شما که اینقدر دانشمندید و می‌دانید کشور ما سیل‌خیز است لازم بود به جای اتلاف انرژی بر سر دعواهای جناحی 1- سدها را تخلیه 2- مسیل‌ها را پاکسازی 3- هموطنان را منتقل می‌کردید تا این فاجعه سرمان نیاید. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،
منتشر شده۱