پشت پرده فروش ۲۸۰ خودرو به مدیران دولتی و نهادهای خاص+سند

هورنیوز – یکی از ابهامات مطرح شده در خصوص عملکرد خودروسازان، نحوه و مکانیسم فروش محصولات است. سوالاتی از جمله اینکه چرا در هر پیش فروش خودرو، سایت ثبت نام در کمترین زمانی بسته می‌شود؟

برخی اخبار از فروش خودرو به پرسنل برخی دستگاه‌ها توسط خودروسازان حکایت دارد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از ایران خودرو دربخش فروش‌های خاص، طی چند ماه گذشته، تعداد ۲۸۰ دستگاه خودرو به سازمان‌ها و شرکت‌ها فروخته است.

از جمله بانک آینده، بانک تجارت، استانداری آذربایجان شرقی، آموزش و پرورش استان خوزستان، شهرداری کرمان و صداوسیما که عمدتا به قیمت فوری به آنان خودرو فروخته شده است.

در عین حال، ایران خودرو ۷۹ خودرو به مدیران وزارت صنعت و ۳۶ خودرو نیز به سایرین تحت عنوان تعهدات به پرسنل سازمان ها فروخته شده است.

جالب اینجا است که شرایط فروش ایران خودرو برای برخی شرکتها و نهادهای خاص نسبت به فروش عادی متفاوت است به طوری که در برخی موارد پیش فروش فوری رهنی بوده و در برخی موارد هم پرداخت ۳۰ و ۳۵ درصد در فروش این خودروها لحاظ شده است.

اینکه چگونه می‌شود در شرایط کنونی که بخش قابل توجهی از تعهدات خودروسازان به مردم معوق شده و هزینه اجتماعی را بر جامعه تحمیل کرده خودروسازان به برخی مدیران دستگاه های اجرایی خودرو با شرایط خاص، خودرو تحویل می‌دهند از دیگر سوالات جدی در این زمینه است.

به علت عدم تحویل خودرو توسط خودروسازان، بسیاری از تعهدات خودروسازان به مردم به تعویق افتاده و مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.

نود اقتصادی

https://hoorkhabar.ir/678986کپی شد!
27