برگزاری شورای تکراری، ارائه آمارهای آبکی و ضعیف عمل کردن مردم!

به گزارش هورنیوز، معضل بیکاری خوزستان طی دو سال گذشته بسیار بیشتر چشم نوازی می کند و این رسانه با تحلیل فضای آینده کار استان و با ارائه انواع گزارشهای گوناگون سعی در روشن سازی روزگار پر تنش این مبحث داشته که گوش شنوا و چشم بینایی از نمایندگان مجلس تا استاندار و دیگر مسئولین وجود نداشته است.

از سویی دیگر و پس از سفر دیروز محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه اجتماعی به خوزستان و حضور وی در شورای اشتغال این استان نتیجه ای حاصل شد که معمولاً برای این خطه طی چهار دهه گذشته تکراری شده و آورده ایی مناسب و مثبت به ارمغان نداشته است.

در همین زمینه ناصری نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه مردم خوزستان بحث بیکاری است، گفت: مردم در خوزستان مشکلات مقطعی مانند ریزگرد، سیل، خشکسالی و … دارند اما بحث بیکاری جوانان در خانواده‌های خوزستانی دغدغه اصلی است و این مساله باعث مهاجرت بسیاری از خوزستان به دیگر استان‌های کشور شده است.

همچنین جواد کاظم نسب الباجی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری شرکت‌های استان به بخش خصوصی، افزود: واگذاری شرکت ها و کارخانه‌ها به همراه مشکلات به بخش خصوصی نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری در استان به همراه ندارد.

در بخشی دیگر همایون یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: خوزستان دولتی ترین اقتصاد کشور را دارد، نرخ بیکاری استان سال گذشته ۱۰ درصد بود که این عدد در سال ۹۷ به بیش از ۱۴ درصد رسیده است که این افزایش؛ بیشترین افزایش در کشور است.

وی همچنین به آمار روابط کارگر و کارفرما اداره کار خوزستان واکنش نشان داد و گفت: بیش از ۲۸ هزار کارگر خوزستانی در شورای حل اختلاف دارای پرونده هستند و این عدد بیشترین مقدار در کشور است. در زمینه تثبیت شغل برخلاف ادعای مسئولان، وضعیت نامناسبی داریم و در این مدت بسیاری از شغل‌ها را از دست دادیم.

امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز با اشاره به رتبه دوم خوزستان در کشور از نظر نرخ بیکاری گفت: آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان های استان بویژه شهرستان هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند را در چند ساله اخیر مشاهده کردیم.

وی افزود: طبق آمار رسمی در سال ۹۶ ما رتبه سوم بیکاری کشور را پیدا کردیم. در سال ۹۷ براساس طرح آمارگیری اشتغال فصلی در تابستان رتبه ما رتبه دوم کشور بود. اگر به همین منوال پیش برویم رتبه یکم را کسب می کنیم. نتیجه این مسائل این می شود که ما در آمارهای تحت پوشش بهزیستی رتبه یک کشور و در آمارهای تحت پوشش کمیته امداد رتبه ۶ کشور را داریم.

در پایان این جلسه هم وزیر زیرک و کارکشته مرکز نشین با یک سرو گردن بالاتر با یادآوری فلسفه وجودی وظیفه نمایندگان و طعنه به مجمع نمایندگان خوزستان پس از مدتی طولانی سخنرانی گفت: استان خوزستان ۱۸ نماینده دارد و برای منافع استان و حل مشکلات رفاهی و اقتصادی خوزستان با هم همنظر شوید و در اینصورت خیلی میتوان جهت دریافت تسهیلات و امتیاز برای استان تاثیر گذار بود.(یعنی اینکه تا زمانی که اجماع نظر و برنامه مطالبه مداوم وجود نداشته باشد استان خوزستان پیشرفت نخواهد کرد و توپ در زمین این نمایندگان قرار گرفت)

به گزارش هورنیوز، آمار، رتبه، خودکشی، آتش زدن، تجمع و… بارها و بارها از سوی رسانه های منتقد خوزستانی ارائه و به تصویر کشیده شده که پس از این مدت اینگونه می توان برداشت کرد که مسئولین هیچگونه تقصیری در بحث بیکاری ندارند و فقط باید آمار ارائه کنند و دور یک میز بنشینند و چای و شیرنی میل نمایند و مردم بایستی پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشند. یعنی اینکه مردم مقصرند و مسئولین با حقوق، خانه و ماشین لاکچری در آینده فقط به دنبال ارائه آمار باشند و این وضعیت همچنان ادامه دارد…

علی بهمن

https://hoorkhabar.ir/678713کپی شد!
174